Tentaplugg

Det känns så grymt vuxet att säga att man skriver tenta. Då känns ens studier så mycket på riktigt på något sätt. Jag håller på och skriver på min hemtenta. Sista stora grejen vi har innan skolan tar slut. Ämnet heter Medie- och kommunikationsvetenskapens grunder och är någon slags komplettering för att vi ska få våra 30 högskolepoäng, som vi iofs inte får om vi inte skriver in oss på GU. Men eftersom det ser ut som att det inte blir folkis till hösten är det kanske precis vad jag ska göra. Vi får väl se. Iaf, jag har skrivit klart tre av fyra frågor och till den sista måste jag titta på ett avsnitt Vänner. Det är faktiskt så. Jag ska analysera det enligt genusprespektiv och semiotik. Ska bli spännande att se om jag lyckas med det. Planen är iaf att bli färdig med den idag så jag slipper tänka mer på den.

Fick en mobilräkning idag. Den var på 100 kr mer än vanligt. Lite av pengarna var visserligen smsbiljett på buss, men det mesta var att jag har ringt så grymt många samtal. 93 st för att vara exakt. Jag ringer ju gratis förstås, men det är uppkopplingsavgiften som har höjt räkningen. Sen har jag skickat 1003 gratis sms. Jag älskar mitt mobilabonnemang. Och om någon har missat det tycker jag om att prata i telefon. Men vad gör man när den man vill prata med är 42 mil bort? Då blir det ju telefon helt enkelt.

Ja, detta kan ju alla ta och anteckning i sina intresseböcker. Dags att göra något nyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback