Sol

Egentligen tänkte jag att mitt nästan inlägg skulle vara argt och gnälligt. Offret för mitt gnäll skulle varit vårt värdelösa väder i vårt land. Som jag sa när jag var tre år: "Dåligt väder idag i detta landet." Men, så var det strålande sol och klarblå himmel i Göteborg idag. Jag blev lycklig. Därför tar jag tillbaka min klagan och sparar den till en annan dag, en dag när det regnar eller något annat lika otrevligt.

Solen är något av det bästa jag vet. Några solstrålar i mitt bleka ansikte kan få mig att gå från deprimerad till superglad på bara några sekunder. Det finns inget som kan få mig på humör lika bra. Jag frågar mig ofta varför jag bor i Sverige när jag påverkas så mycket som jag gör av vår ständiga avsaknad av sol. Men tänk då hur lycklig jag blir när solen väl är framme. Eller när jag får lov att åka iväg till ett varmt land och bara ligga i solen och ta emot energi och glädje. Hallelujah. (Jag tyckte det kändes rätt att slänga in där.) Visst kan man tycka att vi borde undvika att flyga, när det är en av våra största miljöbovar, och jag får kanske lite dålig samvete som ändå flyger endel. Men samtidigt, när det gör mig så lycklig kan jag istället försöka göra annat för miljön, handla ekologiskt och allt sånt man kan göra. Ska försöka tänka på det. Det är viktigt med miljö och det är viktigt att vi försöker ta hand om jorden. Nu fick jag visst det sagt också.

Ikväll ska jag mysa med en vän. Det är det näst bästa efter solen. Ibland kan det faktiskt vara lika bra som solen till och med.

Kommentarer
Postat av: Louise

hehe sötis. Ja jag blir också jätteglad av solen. Har varit på bra humör hela veckan trots att jag jobbat. Eller för att jag jobbat också. Bra att du får in så många fina budskap i dina inlägg ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback