och så var det lov igen.

Som sagt, man glassar runt på folkhögskola med alla dessa lov. Sportlovet har precis börjat och det inleddes igår afton med en kväll på stan med vänner. Härligt.

För övrigt har det varit en väldigt märklig vecka. Kände inte att den fick något riktigt avslut heller. Vi bara åkte hem, utan att säga hej då till nästan några... Och jag kommer inte tillbaka förrän om tre veckor. Två veckors praktik nu efter lovet är vad som väntar mig. Känns lite nervöst, men blir förhoppningvis roligt. Men nu kom jag bort lite från denna konstiga vecka. I måndags åkte jag hem till Gbg och gick på fest i kyrkan. Sen var jag här hela dagen i tisdags, för att jag skulle gå till tandläkaren. Hann med att besöka Citat (praktikplatsen) och luncha med Maja. Sen for jag tillbaka till skolan för att återvända till Gbg i onsdags då kära syster yster hade projektarbetskonsert. :) Det var jättekul och hon var så dukig! 

(nytt stycke, lättare att läsa). Iaf, det blev inte så mycket skola utan mest bara åkande fram och tillbaka kändes det som. (Fast jag var bara borta från lektionerna i tisdags, så det så.) I torsdags var också årets happening i aulan. Lärarspex. Mycket skojigt, men jag är lite bitter på att inte jag var med. ;)  

Annat märkligt som har hänt vet jag inte om det passar sig att dela här. Men nu har även jag fått uppleva en sån där "akta-dig-vad-du-önskar-dig,-för-det-kan-slå-in" händelse. Det jag önskade mig i lördags gick på ett sätt i uppfyllelse i söndags, men inte alls på det sättet jag väntade mig, eller ville. Det blev mest bara jobbigt och en tryckt stämning.
 
Jag har nog kommit till insikt om en sak om mig själv. Det var igårkväll på väg hem efter alla seriösa samtala med vännerna. Men jag är nog inte modig nog att skriva vad det är för en insikt. Jag måste bara sluta leta efter en del av mig själv och inse att jag redan är hel. Det behövs inte någon annan människa för att jag ska kunna vara det. Jag kan vara det alldeles i mig själv. Hoppas jag.

Nej nu vågar jag inte dela mer, med risk att gå för långt. Hej då.

Kommentarer
Postat av: Louise

Vilken del av vårat samtal var det som var seriöst? =p du får berätta om din insikt vid tillfälle. kramen

Postat av: karin

du. jag blir toknyfiken på vad som hände i lördags/söndags (om det nu var medan vi var på skolan alltså) och börjar med en gång klura på var och med vilka du befann dig. haha.

jag tycker det är lite halvsegt med lov än så länge... ganska långa veckor känns det som... jag saknar redan... men snart ses vi!

kram!

2009-02-08 @ 19:31:18
URL: http://karinmagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback