åka hem

Idag tar lovet slut och jag får åka tillbaka till min sköna lilla bubbla. Jag tycker om att leva i bubblan, även om det kan vara bra att hälsa på lite i verkligheten ibland också. Men en vecka räcker gott och väl, skönt att lovet inte är längre. Jag ska få åka hem idag. För skolan har verkligen blivit mitt hem, mycket mer än Habo någonsin var. Hem är inte enbart stället man bor på, man måste känns sig hemma där också. Så just nu har jag två hemma och det är ju bra, för då åker jag aldrig bort, jag åker alltid bara hem. =)

Lovet gick ändå rätt snabbt. Trodde att jag skulle gå runt och vara rastlös och bara längta och sakna. Visst har jag saknat  mina vänner och allt roligt vi har tillsammans, men jag har ändå kunnat leva här i verkligheten ett tag. Har ju fått träffa lite fina människor som betyder så mycket för mig. Det är härligt.

Nu ska jag och Maria snart börja laga middag till vår kära far. En födelsedagspresent, bara lite i efterskott. En mycket ambitiös måltid kommer det bli minnsan, tre rätters och allt. Sen blir det en sväng förbi kyrkogården för att besöka mormor och morfar. Efter det är det dags. Och nu längtar jag verkligen!

Imorgon blir mina foton berömda av ett proffs. Snacka om att jag kommer vara nervös då. Fy, jag undrar verkligen vad han kommer att säga. Hoppas att han kan säga att någon bild är bra iaf. Måste hitta på saker att säga om mina bilder med. Jag måste kunna försvara varför de ser ut som det gör. Hur gör man det om ens tanke mest var "jo men detta är väl snyggt"? Äsch det löser sig. Ingen idé att oroa sig för det. Om han nu sågar alla mina bilder är inte det hela världen heller. Jag har ju inte direkt någon plan på att bli fotograf.

Nej nu ska jag packa ner min dator, så att jag är redo att åka sen. See you soon my friends! Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback