Ny volontär

Igår fick jag träffa Habos nya volontär. Hon kom hit för att titta på kyrkan och lägenheten. Jag fick visa henne var hon ska bo (alltså hemma hos mig) och babblade på en massa saker om boendet. Hehe. Jag undrar vad hon tyckte om mig egentligen. Jag fick inte riktigt något intryck av henne eftersom det nästan bara var jag som pratade, men hon är säkert trevlig. Det känns iaf lite konstigt att veta precis vem som ska ta över efter mig... Det fick mig ännu mer att inse hur kort tid jag har kvar här. Det är väldigt skumt, och jag har fortfarande inget jobb till sommaren... Illa.

Idag har jag varit väldigt initiativrik och hittat på en arbetsuppgift åt mig själv. Mest var det ju för att slippa Öppna förskolan (som jag nu aldrig mer behöver vara med på eftersom nästa vecka är sista veckan de har öppet), men jag tror att de kommer bli nöjda över det jag gjorde. Jag sammanställde nämligen en lista över alla våra konfirmanders Gudstjänstbesök. När de går på Gudstjäns fyller de i en lapp som de sedan lägger i en plastficka med sitt namn på, och den plastfickan ligger i en mapp med gruppens namn på. Ja, vi har många konfirmander. Men iaf, när lapparna bara ligger så där är det väldigt svårt att hålla reda på hur många Gudstjänster de har varit på. Så nu har jag räknat och skrivit hela morgonen. Detta gör det mycket lättare att se vilka vi ska skälla på för att de inte varit på en enda Gudstjänst än! De har ju iofs hela sommaren på sig, men ändå.

Jaja. Nu ska jag snart gå hem och äta lunch. Ikväll har vi gemensam ungdomsgrupp med alla kyrkor, så vi ska visst planera hela eftermiddagen. Skoj nu när det äntligen är tillräckligt fint väder för att ligga ute och sola. ^^ Men men, sånt är livet. Hoppas bara att solen stannar till imorgon med. I så fall ska jag ligga hela dagen och pressa. Mums. På söndag bär det av. Wie! =) Och jag har bara 11 dagar kvar i Habo!

Adjö mina kära, och ta till vara på solen.

Kommentarer
Postat av: Trasdockan

Oj då. jag har inte träffat vår, inte ens hört något om den nya volonäteren här men jag ska fråga M tror jag förjag vill klart veta :) Trots att det känns konstigt att den personen ersätter mig typ.. om det nu går :P HAHA
Snart ses vi, saknar dig!
Puss bajs

Postat av: maja

åh sol, jag vill också ha sol.
saknar dej!

2008-05-27 @ 10:59:17
URL: http://malutten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback