Hjälmared

Tänkte bara tala om att jag kom in på Hjälmareds folkhögskola! Så nu vet jag vad jag ska göra till hösten. Det känns verkligen bra. Medie- och informationslinjen Here I Come! Hihi. =)

Det har hunnit hända en del sen jag skrev sist. Min vistelse i Gbg var verkligen underbar! Jag älskar min stad och min kyrka hemma. Inte för att jag tycker illa om Habo och S:t Johannes, men jag saknar verkligen lovsång när jag är här. Sen saknar jag att vara en del av shargongen. På något sätt kan jag inte helt vara mig själv här. Bara en sån fånig sak som att folket här inte kramar varandra när de träffas. Iaf inte så som vi gör hemma. Och om jag skulle peta någon i magen här tycker den personen bara att jag är konstig. Jag skulle definitivt inte kunna nypa någon i rumpan, sånt jag bara gör på skoj. Ja, jag är nog rätt barnslig, men det är väl inget fel med det?

Av de här anledningarna, att jag riktigt kan vara mig själv (iaf inte hela, knasiga, mig) här, så ska det bli skönt att flytta tillbaka hem. Det är inte alls långt kvar nu. Nu på lördag är det exakt en månad tills jag flyttar hem. Och då ska jag vara en vecka i Berlin och en vecka i Taizé med. Jag har bara 15 dagar kvar här i Habo. Det är ju nästan ingenting! (För den som undrar hur jag fick ihop det där så ska jag vara fyra dagar hemma i Gbg med, pga LM's student).

Självklart kommer det också att bli sorgligt att flytta. Jag har fått ett liv här, och även några vänner. Många av dessa människorna jag har träffat detta året kommer jag aldrig mer att se i mitt liv. Det är en mycket konstig tanke. Tex hann jag inte säga hej då till mina barnkörbarn som jag har börjat lära känna lite mer nu när de haft sin musikal. Jag fick förrästen hoppa in som berättare idag för att den tjejen var sjuk. Men jag kommer faktiskt att sakna dem. Jag har nog lärt mig att tycka om barn ibland, om jag lär känna dem först. Det trodde ni aldrig att jag skulle kunna säga va?

Nej nu får jag nog ta och sluta. Ska försöka söka ett jobb till sommaren... Det känns rätt hopplöst så om någon har ett jobb att skänka till en fattig blivande student är jag villig att ta det. Hehe. So long.

Kommentarer
Postat av: Mareike

Hej hej!

Vad roligt! Hjälmared! Då ses vi kanske när jag hälsar på i Alingsås nån gång.

Ses på söndag!
Kram (en riktig ;-)), Mareike

Postat av: emmy

kul med hjälmared!! jag hoppas jag ska komma in på inredningsdesign i hällefors, lite längre bort än alingsås dock..kramaqr

2008-05-19 @ 23:26:20
Postat av: Sarah

Hej hej!

Läste din blogg och såg att du ska börja Hjälmared i höst, det ska jag också. :) Dock ska jag gå allmän linje då jag inte är klar med gymnasiet. Önskar jag fick gå medie. och informationslinjen, hehe :)

2008-07-22 @ 21:34:21
URL: http://sarahohrns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback