En dag på Liseberg

Det var verkligen många, många år sen jag var på Liseberg så där på riktigt. Så som man var när man var yngre. Då var vi där när det öppnade, hade självklart åkpass och gick hem när det stängde. Det är vad jag kallar heldag. Men de senaste åren har det bara inte känts så roligt. Idag var dagen då vi gjorde det igen.

Jag, Maria, Sandra och Rebecca var på Liseberg från typ halv tolv till sju. Inte riktigt så länge som jag kunde vara på den gamla goda tiden, men som sagt jag börjar bli gammal! Iaf, farmor gav oss alla 600 kr var för att vi skulle kunna göra detta. Det ledde alltså till att vi alla fyra hade åkpass och sprang runt i parken och åkte nästan hela dagen. Ibland var vi tvungna att ta paus. Det är så lätt att man mår illa efter två snurra-runt-attraktioner på raken... Men under tiden passade vi på att spela bort en del pengar (framför allt Sandra, innan hon vann sitt lejon på basketkasningen...). Själv vann jag ingenting, utom en fånig nyckelring som jag fick för att jag kom först på ett fem-kampspel med bollar.  

Jaja, det jag ville säga var iaf att jag hade en mycket trevlig dag. Det är så roligt att kusinerna är här! När jag står i kön till att åka något riktigt roligt känner jag mig som ett litet förväntasfullt barn igen. Det är väl lite det som är grejen med nöjesparker, att vuxna ska ha ett ställe att gå till där de kan bli barn igen för en dag? Det tror jag verkligen kan behövas ibland och jag hoppas att jag har barnasinnet kvar även i vardagen. Men när jag börjar skämta om bajs med Anna eller Alexandra är det väl ingen som tvivlar på att jag har det, eller hur?

Innan jag slutar kan jag bara säga att jag är stolt över mina kusiner som båda vågade åka saker som de egentligen inte vågade. =) Och till och med jag blev rädd och hispig när vi stod i kön till Spin Rock. Herregud vad den är läskig! Haha. (Något läskigare än så vägrar jag ens överväga att åka, bara så ni vet.) Men roligt var det.

Oj då, nu dör snart datorn så det är dags att sätta den på laddning. Jag måste ändå sova, för imorgon ska vi åka och bada. Good night sweethearts.  

Kommentarer
Postat av: Louise

Vadå spin rock är inte alls läskig! bara sjuuukt kul!!! men kul att ni åkte iaf...

Postat av: Sarah

Hehe ja det va nån vecka sen bara :)

SKoj bara när jag hittade en till som ska gå där i en blogg bara hehe.



Yes det gör vi!

2008-07-27 @ 23:43:06
URL: http://sarahohrns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback