Far åt pipsvängen är du snäll

Jag känner ikväll en ny kärlek till Astrid Lindgren. Tittar på Ronja Rövardotter och inser hur bra det faktiskt är.
Birk trillar ner för helvetesgapet. Ronja säger: Håll dig kvar. Birk svarar: Ja, det finns inte så mycket annat att syssla med här. Behöver inte säga något mer.

Jaha, idag är det alltså söndag. Jag vaknade vid ett och gick direkt upp och stekte pannkakor. Det tyckte jag var ganska duktigt. Har även handlat och lagat middag. Disken står dock fortfarande kvar och jag har inte dammsugit ännu, men det är ju en dag imorgon också. Jag är bra på att skjuta upp saker.

Finns det något mer att berätta om dagen tro...? Det händer massa hemskt i världen utan att vi ens ägnar det en tanke... Det är väldigt sorgligt, men om man skulle gå runt och tänka på saker man inte kan förändra hela tiden så skulle ens liv vara rätt meningslöst. Bättre då att försöka göra livet lite bättre för de människor man träffar på varje dag. Det är min dröm i livet, att få göra skillnad i människors liv. Om jag under mitt liv har gjort någonting som har gjort en enda människa lyckligare, då är jag nöjd. Om jag har gjort något som har gjort någon annan olycklig då har jag misslyckats. Hoppas detta slipper hända.

Det blev lite djupa tankar så här på kvällskvisten iaf. Det får nog räcka för idag. Auf Wiedersehen!

Kommentarer
Postat av: Louise

Fast så kan man ju inte tänka! Alla gillar inte alltid de beslut man tar. Om du alltid låter bli att göra allt som upprör någon så kommer du till slut att bli rädd att göra det mesta. Men i övrigt klokt inlägg. Och STOR kärlek på Astrid Lindgren! Och Ronja!! Alla som inte gillar henne blev förmodligen tappade som små. Punkt. Eller hur? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback