Mä, bajs på det...

Jag tror att jag lider av en måntlig plåga just nu. Och då talar jag inte om den fysiska smärta många upplever i en speciellt utvald kroppsdel. Nej, istället är det dessa underliga humörsvängningar, som nog bara kan komma sig av en enda sak, som jag syftar på. PMS tror jag bestämt att det brukar kallas. Annars börjar jag misstänka att jag lider av en lätt sväng manodepressivitet. Ena stunden är jag jätteglad och positiv för att nästa stund känna mig supernere och gråtfärdig. Men jag tror nog ändå att det beror på denna börda vi kvinnor har blivit tvungna att bära. Tänk vad livet är orättvist ibland... Och dyrt är det minnsan också!

1:a december idag. Mysfaktorn var på topp imorse när vi kvart över sju pallrade oss ut i kylan för att gå de tio metrarna till Sunkis. (Enda stället på skolan med TV för er som inte vet.) Julkalendern är ett måste och en mycket kär tradition. Kan inte komma ihåg att jag har missat den ett enda år faktiskt. Alltså började dagen så bra som den bara kunde ha gjort. Sen gick det bara utför, men det behöver vi inte ta här med risk att bli för deppig.

Igår var det förresten första advent. Advent betyder ankomst och inte väntan som många tycks tro. Men trots allt är adventstiden en väntan. Vi väntar på Jesus, vi väntar på jullov, jag väntar på Rut och Louise. Sen väntar jag på att jag ska få en ny mobil också, men det känns allt för kommersialistiskt att skriva här egentligen. Fast nu när jag ändå tog upp det måste jag bara klaga en gnutta. Jag lämnade in den på höstlovet och det skulle ta typ fem dagar sa de. Nu har det gått en månad. Jag är arg, ledsen och besviken. Nåja, mobiler är ju trots allt värdsliga ting. Det finns viktigare saker här i världen att lägga sin energi på. Jag är dock lite dålig på det där med prioriteringar, som nog de flesta redan vet.

Känner att jag spårade ur lite från detta med advent. Vi startade det nya kyrkoåret igår också, så gott nytt kyrkoår på er allesammans! Nu ska jag prata om livet tillsammans med min goda vän. Vi får nöja oss med msn, då övrig kontakt med frankerlandet är högst komplicerad (och framför allt dyr!) God afton.

Kommentarer
Postat av: Mareike

Hej Malin!

Ville bara säga att jag är i Alingsas nästa veckan(torsdag till mandag). Kanske har du lite tid och vi kan träffas?!? Jag tror mitt gamla mobilnummer gäller fortfarande...det hoppas jag i alla fall.

Kram, Mareike

2008-12-02 @ 18:52:22
Postat av: Mareike

Hej Malin!

Ville bara säga att jag är i Alingsas nästa veckan(torsdag till mandag). Kanske har du lite tid och vi kan träffas?!? Jag tror mitt gamla mobilnummer gäller fortfarande...det hoppas jag i alla fall.

Kram, Mareike

2008-12-02 @ 18:53:28
Postat av: Rut

Missade Allram Est for den var inte alls bra tycker jag.. annars har jag foljt varenda julkalender jag kan minnas. Alskar det! Jag vantar ocksa, pa att aka hem, traffa dig (och alla andra sa klart).. sen aker jag tillbaka hit alltfor snart dock. Men det behover vi inte tanka pa an! Woho snart jul!

Latt manodepressivitet ar ngt jag kanner igen forresten. Mens kan ha nat med det att gora.. bajs for det.

2008-12-03 @ 18:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback