Liten uppdatering

Ännu har vi inte fått internet till våra rum på skolan, och det innebär att jag inte har kunnat uppdatera er om hur det går för mig på skolan. Men nu är jag hemma, i Gbg, och tänkte att det var dags.

För er som inte hänger med går jag Medie- och informationslinjen på Hjälmareds folkhögskola. Den ligger lite utanför Alingsås, typ tio min med bussen från stationen. Så det är väldigt nära och bra, förutom att bussen har väldigt skumma tider och nästan aldrig går. ;) Men nu går jag ju inte där för att kunna åka hem hela tiden, även om det har verkat så nu den första tiden. Flänger till Gbg mest hela tiden, men i framtiden blir det nog inte så mycket av det. Jag bor ju på skolan, i ett rum som jag delar med en jättetrevlig tjej som heter Charlotta. Jag tror det kommer gå väldigt bra och att vi ska kunna komma överrens hela året. Det gäller ju att det stämmer mellan oss eftersom vi ska tillbringa så mycket tid tillsammans. Vi går nämligen i samma klass, har båda valt gitarr som tillvalsämne och är i samma gympagrupp. Så under det här året kommer vi nog lära känna varandra utan och innan tror jag.

(Dags för nytt stycke, annars blir det så jobbigt att läsa.) Skolan i övrigt verkar väldigt bra. God mat och fint läge, förutom det där med täckningen då, men det finns vissa platser där det faktiskt går att ringa. I min klass är vi typ 11 personer, det är lite osäkert hur många vi är för det är några som håller på att sluta. Men det är iaf ett mycket lagom antal. Lektionerna verkar bli väldigt spännande, bortsätt från att jag känner mig helt lost ibland. Jag har ju inga förkunskaper alls! Men det kommer bli kul och framför allt utmanande. Det ser jag fram emot. Bla läser jag en fotokurs som i slutet ska resultera i en utställning som kommer bli bedömd av en proffsfotograf! Hjälp! Haha. Mycket nytt är det hela tiden.

Jag får nog ta och avsluta strax, men kan ju bara säga att folkhögskola är nog verkligen min grej. Det är så mysigt att leva så tätt inpå så mycket människor. Man kan prata med vem som helst och umgås med folk i andra linjer och sånt utan att det är konstigt. Det blir sån skillnad mot en vanlig skolan. Här heja alla på alla och sånt. Det är mycket trevligt.

Ikväll ska jag hem till Linda för hejdå kalas. Snart åker hon ju till USA. Kommer sakna henne, speciellt som vi har kommit varandra nära nu igen. Det kan ju vara lite upp och ner med det där. Nästa helg kommer också min älskling upp hit och ska bo hos mig. =) Jag har saknat dig så Alexandra!

Det här får duga så länge. Hej hopp.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Har saknat dig med men snart kommer jag :)

<3

2008-08-30 @ 18:19:08
Postat av: katta

ÅH! Vd mysigt det låter, och perfekt för dig! Kristna människor är så himla härliga, det är upplagt för bra relationer när man omger sig mer kristna! Love, love love <3

2008-09-08 @ 00:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback