Konfaläger

Nu är jag hemma igen, i mitt älskade Gbg, efter ett mycket intensivt konfaläger. Det var 49 st små Habo-konfirmander plus ganska många ledare. Lägret gick bättre än jag trodde, eftersom jag var mycket opepp på att åka. Har haft ganska roligt ibland, speciellt när vi lekte "Irlänsk julafton". Det är verkligen en väldigt rolig lek, framför allt att titta på. Konfirmanderna flög åt alla håll efter att ha sprungit tjugo varv runt pinnen. Haha, det var en rolig kväll. Något som inte var lika roligt var nätterna när vi var tvungna att sitta och vakta. Dock blev det aldrig senare än halv två för mig och det är jag mycket tacksam för. Något annat som gör mig arg är grå-tröja-och-blonda-maffian. Fyra tjejer, som i början av lägret var fem, som ser exakt lika dana ut. Vad hände med den femte undrar du? Jo, de andra fyra bestämde sig för att hon inte fick vara med längre och frös henne ute ur sitt "coola" gäng. Högstadiet är en grym tid i ens liv och tjejer kan verkligen vara så elaka! Föraktfulla blickar och himlanden med ögonen borde kunna göra mer ont än slag, eller åtminstonne lika ont. Och det är så mycket svårare att upptäcka den sortens elaka handlingar än fysiskt våld. Men detta är väl oundvikligt, trots att man inte skulle vilja acceptera att det finns.

Mycket annat har också hänt på lägret, men det orkar jag inte dra här, och jag tror inte att någon är speciellt intresserad av att läsa det heller. Däremot är nu min Habo-period av mitt liv helt officiellt slut. Kommer inte jobba där något mer. Blir inte ens att jag åker på konfirmationerna, för det passar helt enkelt inte. Självklart kommer jag att hälsa på, men då bara som besökare. Känns konstigt, men på ett sätt har jag ju redan lämnat det bakom mig. Sakna människor kommer jag nog att göra, men inte något annat. Det är jag helt färdig med nu.

Något annat jag är färdig med är detta inlägget. Ska nämligen åka in till stan nu, så jag hinner inte sitta här och uggla mera. So long my friends.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback