En trevlig helg

I lördags anlände mitt besök. Monica och Nadia var planerade att komma, men ur bilen stiger även Alexandra och jag blev jätteglad! Vi hade pratat lite lätt om att hon kanske skulle följa med, men hon lyckades faktiskt lura mig att hon inte skulle komma. Hihi. Vi började dagen med att andra Monica (som bor här i Habo och som jag bodde hos de första två veckorna här) kom på fika. Hon och Monica känner varandra. Så vi fikade och roade oss med att titta på lilla söta Minea som gick omkring och rotade i min papperskorg. :P Sen tog vi oss en promenad i Habo. Jag visade dem kyrkan och centrum och lite så. Sen blev det mat och spela hela kvällen. Mycket mysigt. Förrästen det blev en promenad till. Monica och Alexandra ville få fler steg på sina stegräknare för de har en tävling på jobbet. Hehe.

Söndagen bestod av kyrkbesök, lunch i Jönköping (som förövrigt är helt dött på söndagar, typ ingenting var öppet!) och en tur förbi Habo kyrka. Sedan var de tvungna att åka hem. Jag hade iaf jättetrevligt hela helgen och är så glad att ni kom! Jag hoppas att folk vet att de är välkomna nästan när som helst. (När jag inte är i Gbg eller jobbet. :P)

Min lediga måndag har som vanligt bestått i att göra ingenting. Jag gick upp tidigt för att två små tjejer i en av våra barnkörer (de är hela kören, för inga andra är med, men ändå.) ville komma och hälsa på mig på sin håltimma som råkade börja vid typ halv elva... Tidigt! Hehe. Men sen de gick har jag typ bara ätit och hängt vid tv:n... Vädret har varit väldigt konstigt, regn och sol om vartannat så jag vågade inte gå ut med risken att bli genomblöt. Ska nog roa mig lite nu med att sortera alla mina noter från mina tre år på gymnasiet. (Ja, jag tog hit dem + en pärm med abc-register för att kunna göra detta när jag fick tråkigt, och ja, jag tycker faktiskt att det ska bli kul.) Sen kanske jag pusslar lite till. Måste bli klar med pusslet innan jag flyttar härifrån för att med gott samvete kunna lägga ner det i lådan igen. Ja, jag är lite knäpp. :P

Jag återkommer en annan dag när något annat spännande har hänt. Så länge kan ni ju ta er en titt på bilder från helgen på min bilddagbok. Enjoy.

Kommentarer
Postat av: Mia

Gumman! Tack! Du är ju bara för go.. Ska genomföra detta år, e så pass envis att jag bestämt mig i alla fall nästan till 100% att jag ska genomföra detta år!.. Helt underbart att jag fått träffa er! Utan vol.året så hade jag ju aldrig fått träffa vare sig dig, alexandra eller någon av de andra volontärerna... Tack för att du finns! Att ni finns där underlättar beslutet att stanna kvar och genomföra detta!... Puss och kram... din lilla "trasdocka.."

2008-04-16 @ 20:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback