Undviker barnen...

Idag är det fredag. I vanliga fall sista arbetsdagen på veckan, men imorgon börjar vår konfirmander så jag ska var här hela dagen. Jag tror nog att det kommer bli roligt. Det är ju trots allt detta som jag vill jobba med.

Detta är vad jag har hunnit med idag:
1. Vakna.
2. Gå upp, äta och allt annat man gör på morgonen.
3. Gå till jobbet. Det blåste och var kallt, en otrevlig promenad.
4. Sätta mig här vid min jobbdator från stenåldern.
5. Äta mitt medhavda äpple.
6. Sno en godis från påsen som står här på mitt skrivbord. Godiset är till imorgon, men det finns sjukt mycket så ingen märker nog om jag tar en. (eller två...)

Allt detta gör jag för att undvika att gå upp till öppna förskolan. Jag tycker inte om barn, och det är läskigt när deras föräldrar är med också. Men snart måste jag nog gå dit. Jag väntar lite till för om en kvart har de sångstund och efter den är det fika. Efter fikat kan jag diska och det är något jag kan och det känns bra att bidar med något vettigt. De tyckte typ att det var jättebra förra veckan när jag diskade så tja... Det kanske är där jag behövs. Hehe.

Nu över till något helt annat. Imorgon kväll sitter jag på ett tåg hem till älskade Göteborg. Det ska bli jättekul. Ska gå ut med några fina människor och sen får jag ju träffa min familj också. =)

Hade tänkt skriva in lite helger här som jag vet nu att jag är ledig. För eventuella besök och så. För tågbiljetter blir ju billigare ju tidigare man bokar. Följande datum är du alltså välkommen upp hit:
19 - 21/ 10, 9 - 11/11, 16 - 18/11, 23 - 25/11, 30/11 - 2/12, 7 - 9/12, 14 - 15/12. 
Så där ja. Det där är mina, som det ser ut nu, lediga helger här i Habo. Andra åker jag hem till Gbg och så där. Kanske några av dessa också det får jag se. Vill inte ha allt för många helger ensam här... Det kan bli väldigt tråkigt. Men boka gärna in redan nu och säg till mig att du vill komma!

Nu kan jag tyvärr inte undvika barnen längre... Känner att jag försummar mina arbetsuppgifter. Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Louise

Men shit malin! tur att inte du jobbar i vikariepoolen.. jag är HELT kär i mina barn.. hehe men jaja. Du är ALLTID nödvändig det vet du väl?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback