Internet

Jag frågar mig själv: Hur hade jag överlevt utan internet? Just nu finns hela mitt sociala liv här. Eftersom jag bara har bott här i 5 dagar idag har jag inte hunnit lära känna några här och det innebär att all frivillig kontakt jag har med människor är genom datorn. Självklart är det roligt att träffa nya folk i kyrkan och så, det är säger jag inte emot. Men vi har inte valt att umgås med varandra, ingen av dem jag har träffa hittills. Det är för att jag jobbar här som vi pratar. Med tiden hoppas att jag att mitt sociala liv kommer att finns mer och mer i Habo och bland folket här istället för genom datorn. Av någon anledning känns det rätt mobbat. :P

Idag slog en tanke mig. Jag har nämligen varit med på en öppet husverksamhet som kyrkan har för gamla. (Vi ska visst kalla dem daglediga men ingen av dem lär ju läsa detta i alla fall så därför håller jag fast vid gamla.) I alla fall när jag satt där och tittade på dem som slog det mig att alla var tanter. Det fanns två små gubbar av ca 25 personer. Detta beror ju på att män dör tidigare än kvinnor. Så alla dessa små söta tanter som satt där i rummet var änkor. Då kom jag på denna briljanta idé: jag ska gifta mig med en kille som är yngre än jag. Då kanske vi kan dö ungefär samtidigt. Så slipper jag leva många år i ensamhet. Jag är så smart.

När jag vaknade imorse var klockan 8.40... Jag börjar 9.00 på torsdagar. Det innebar att jag hade behövt gå hemifrån samma tid som jag vaknade. Jag hade alltså försovit mig. Pinsamt eftersom detta bara är min fjärde dag här. Men det är ju trots allt sånt som händer alla. Synd bara att det hände just min första vecka. Kan inte påstå att jag har varit helt i tid de andra dagarna heller... Jag är dålig. Jag måste bättra mig.

Det var något mer filisofiskt och djupt jag hade tänkt ta upp på mig blogg... Vad kan det ha varit? Jaja. Så länge kan jag passa på att lovorda en underbar uppfinning. Gummistövlar. Jag bara älskar mina gummistövlar. Tänk om jag inte hade haft dem? Då hade jag gått runt och varit konstant blöt om fötterna. Och det är ju inte bra för då kan man bli förkyld och det vill jag inte. Dock hade det ju varit trevligt om jag hade sluppit använda dem så mycket... Jag hatar regn.

Vad det var för något djup jag hade tänkt ta upp har jag glömt. Om du kommer på något du vill läsa om är det bara att säga till. Jag är mycket öppen för förslag och har mycket tid över för bloggande, och även all annan internet aktivitet. Så om du skickar mig ett långt mail kan du vara säker på att du får ett långt svar.

Nu var det slut på ordbajset för den här gången. Farväl.

Kommentarer
Postat av: Linda

årets konfirmander är väl 93:or? Go for it.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback