Fredag

Nu när jag har tagit upp mitt bloggande igen ska jag väl inte sluta när jag just har börjat. Det verkar ju dumt.

Idag blir nog min sista dag av att sitta vid msn hela dagen och inte lämna lägenheten förrän på kvällen. Imorgon är det ju helg och då händer det säkert något kul. Om inte annat så ska jag gå till en färgaffär och välja färg som ska målas på mina väggar här i mitt rum. Rummet som jag snart inte ska sova i längre. Lilla jag ska snart flytta hemifrån. Det känns på något sätt overkligt. Men iallafall så lär det hända mer spännande saker i helgen. Det förväntar jag mig av den.

Nästa vecka ska jag vara borta på kurs. I hela fem dagar ska jag vara på Helsjön tillsammans med massa andra volontärer. Det ska väl bli spännande antar jag. Hur jag ska överleva är en annan sak. Tex så ska vi gå en pilgrimsvandring en hel dag i skogen. Inga kommentarer. Men i alla fall. Ring mig gärna. Om det nu finns någon täckning på stället. Men det får vi verkligen hoppas.

En tanke kom till mig. Tänk om historien skulle upprepa sig. Men att det denna gången skulle vara jag som... Äsch det kommer aldrig hända...

Igår gjorde jag något som förvånade mig själv. Jag var förutseende nog att ta med mig en halsduk när jag gick hemifrån vid 4 för att jag tänkte att det nog skulle vara kallt när jag skulle gå hem. Det var duktigt tycker jag för det hade trots allt varit fint väder och typ 20 grader enligt vår termometer. Senare, vid halv 1, när jag stod och väntade på bussen på Redbergsplatsen i minst 20 minuter var jag mycket glad för min underbara planering. Jag frös inte ett dugg även fast jag bara hade leggings och kinaskor. Okej nu ska jag sluta skriva om detta eftersom det lär vara oerhört tråkigt att läsa om.

Har jag något mer spännande att berätta tro? Igår var säga-hej-då-dagen. Brudarna hade middag hos Rebecca och då fick jag säga hej då till alla mina fina flickor. Speciellt till Maja, Rebecca och Maria som ska flytta till Frankrike, Italien och Spanien. Kommer sakna er allihoppa. Även Linn som sorgligt nog inte kunde vara med. Efter det gick jag till kyrkan och första träffen för UG. Första och sista för mig. Jag kommer verkligen sakna vår ungdomsgrupp, men jag tror att det kommer bli bra i Habo också.

Nu ska jag avsluta detta givande inlägg. Kom bara inte på något bra sätt att göra det på. Punkt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, detta inlägg bjöd på en del onödigt vetande, men en del spännande saker också. =) Tror att allt kommer bli sjukt bra i Habo. Och att pilgrimsvandringen i skogen på Helsjön kommer bli nyttig för dig. Det är verkligen härligt med såna, har själv gjort en. Ses snart, kram.
Punkt. =)

Postat av: Louise

det kommer bli bra. historien upprepar sig ibland, men du är smart nog att förstå den, tror jag allt =) kraam

2007-09-08 @ 00:55:39
URL: http://www.metrobloggen.se/iakttagelse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback