En regnig tisdagsmorgon

Idag börjar jag halv två. Det vet alla som läste gårdagens inlägg, men lite upprepning skadar inte. Hade tänkt att jag skulle få sova ut lite eftersom jag börjar så sent. Blev dock väckt av att Minea grät. En av nackdelarna att bo hemma hos någon som har småbarn. Jaja, så farligt var det inte. Längar väldigt mycket tills jag får en lägenhet, men det är inte så långt kvar. På söndag åker jag till Göteborg för att gå på Liseberg tillsammans med ungdomsgruppen här. Alla som går in gratis kan ju komma dit och säga hej till mig. Då skulle jag bli glad.


Ska snart laga lite lunch. Middag blir inte förrän vid nio ikväll så det är bäst att jag äter ordentligt. Tänkte laga pasta med pastasås bestående av krossade tomater, champinjoner, rödlök och mozzarella. Det är gott. Nyttigt och vegetariskt också. Lär inte orka ställa mig och göra något seriöst ikväll så det kan få bli en omelett. Det är ju också gott. Mat imorgon får bli ett senare problem...


Det regnar ute. Jag hatar regn. Regn innebär blöta skor, ful frisyr och ännu mer deppighet. Hösten har verkligen en tydlig effekt på mig... Speciellt sent på kvällen när det inte finns så mycket som distraherar. Då kan tankarna få vandra fritt och det blir oftast inte så trevligt. Men nu ska jag inte snöa in mig på tråkiga saker....


Kan klaga lite på mina skor istället. Mina gula kawasakiskor som kostade 400 kr har redan gått sönder. Det tycker jag verkligen är dåligt. Hade förväntat mig att det skulle vara bra kvalité när de var så dyra. Hade ju lika gärna kunnat köpa b-kopior som kostade hälften så mycket då. Det ända problemet med det var ju att de inte fanns i gult och jag älskar gult. Jaja. Det är ett hål vid tårna och jag stör mig mycket på det. Idag spelar det i och för sig ingen roll för jag måste ha mina stövlar på mig ändå eftersom det regnar.

Jaja. Hela min dag är planerad fram till kvällen och jag måste sova tidigt eftersom jag börjar nio imorgon. Så nu jag inget mer att säga. Får se om jag återkommer ikväll med en redogörelse hur jag överlevde barnen. Bye.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Ehm... Bara så du vet... Skor för 400kr är INTE dyra och antagligen inte av jättehög kvalitet.
Reality check. ;-)

Postat av: Louise

våra inlägg handlar lite om samma tror jag.. man blir lätt melankolisk om hösten.. men det blir nog bra. tillslut. skriv en lista på allt du gillar. det gjorde jag. först står "åka hiss" så du har nått att börja med ;)

2007-09-18 @ 12:53:02
URL: http://www.metrobloggen.se/iakttagelse
Postat av: Anonym

tjohoo vilket muntert inlägg. håller med föregående talare, att 400 faktiskt inte är spec dyrt... Well, hoppas nästa dag blir bättre. =)

2007-09-18 @ 18:36:24
URL: http://lindyhopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback