Livet

Livet är en spännande sak. Ibland kan det var underbart och ibland bara helt ruttet. Saker händer som inte ens förvånar mig längre. Känner mig rätt likgiltig inför det faktiskt. Idag när jag vaknade gick min säng sönder. Då ville jag inte vara här. Såna småsaker kan få mig att börja gråta. Jag är knäpp.

Mitt vatten ska iallafall komma imorgon (om det inte har kommit idag när jag inte var hemma) och på typ måndag/tisdag får jag min frys. Ugn och tv-box kom i helgen. Det börjar arta sig i min lilla lägenhet. Lampan på toan är dock trasig och jag har bestämt mig för att jag ska försöka fixa det själv. Om jag klara det kommer jag bli stolt.

Har funderat lite och jag tror en framtida karriär som profetisk nunna är något för mig. Någon som vet var man utbildar sig till det? Jag tänkte iallafall att jag kunde starta ett Taizé för kvinnor. Bli den nya broder Roger liksom. Syster Malin. Ja där har vi det. Skönt att min framtid är klar.

I helgen finns det risk för att den stora höstdepresionen slår till på allvar. Första helg jag blir helt ensam här i Habo. Tre hela långa dagar med bara mig själv att umgås med. Hur ska jag stå ut? Jaja, det återstår att se. Jag kan återkomma med svar på den frågan på tisdag. (Är ledig måndagar för den som inte hänger med). Oplanerade telefonsamtal eller ev besök är ytterst välkomna! 

Nu är det dags att planera för de små kofirmandbarnen. Det blir säkert roligt. Sen bär det av hem för att diska och plocka undan all min tvätt.  

Kommentarer
Postat av: emmy

har du lust att skicka mej ett sms med ditt hemnummer, så ska jag ringa dig i helgen. =) eller så ringer jag lördag kväll från mobil, ska vara barnvakt. =) pussar

2007-10-18 @ 19:57:05
Postat av: Volontär-Emelie

Ja, ett taizé för kvinnor! Great :) :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback