Ful frisyr...

Nu var det ett tag sen jag skrev och jag har hunnit bli någorlunda frisk. Är fortfarande lite förkyld (som för övrigt är en typisk svensk sjukdom enligt min tyska vän Jonas) men det gör inte så mycket. Jag överlever.

Helgen hemma var jättemysig och behövlig. Alltid lika konstigt att komma tillbaka och inse att det faktiskt är här jag bor nu. Hinner vänja mig så snabbt vid Gbg. Passade på att klippa mig när jag ändå var där, men det var ju ett misstag. Nu har jag en jätteful frisyr som jag inte kan sköta och det blir bara bajs av det. Dumma hår att det aldrig kan bli som jag vill ha det... Jaja, får hoppas på att det växer ut snart...

Tiden går så fort. Snart är det jul och då är halva volontäråret redan över. Kommer kännas jättekonstigt att sluta. Det är ju detta jag gör nu, detta är mitt liv nu. Människan är ju ett vanedjur och ogillar förändringar. Fast förändringar är ju oftast bra. Och jag kommer ha lärt mig så mycket om mig själv och att jobba i kyrkan. Förhoppningsvis har jag kommit på något som jag kan tänka mig att arbeta med i framtiden. Just nu känns det rätt dött på den fronten, men jag ska fundera ordentligt på det.

Ikväll är det ungdomsgrupp igen. Det är alltid roligt. Vi ska vara hemma hos vår ledare och spela spel idag. Snart ska han visa mig hur man hittar hem till honom och innan dess borde jag åka till affären och handla och hinna duscha. Det är nog bäst att jag sätter lite fart... Men det är ju mörk ute redan... Åh vad jag ofta önskar att jag hade körkort och bil här. I gbg är jag ju inte alls så beroende av det så där tänker jag oftast inte ens på det... Men här där det inte finns några bussar hade det underlättat massor. Jaja, jag hade ändå inte haft råd med det så det är ingen idé att tänka på det ens.

Nästa helg kommer mamma och pappa och hälsar på. I helgen är det fullt upp med saker som händer i kyrkan och i samhället. Jag lär nog klara mig ganska bra fram till jul då jag åker hem igen. För övrigt ska jag åka på nyårslägret och det kommer bli fett nice.

(Två PS innan jag slutar. PS 1. Otekniska jag lyckades inte få bort den kursiva stilen, den ville helt enkelt inte. PS 2. Sagan jag pratade om heter Lilla Björn och Lilla Tiger och inte Lilla och Stora björn som några trodde. :P)

Kommentarer
Postat av: katta

ellzzkling!!! Jag kom på att jag glömt läsa din blogg så nu har jag hur mycket läsning som helst att avverka! Vad hände med vår mailbrevväxling? Var det jag som glömde svara igen? :S Himla typiskt...
Jag ska tota ihop ett mail till dig snart, my friend!!
Det är såå bäst att du har en blogg så att man kan följa ditt liv! Puss pårej!

2007-12-01 @ 17:57:52
Postat av: Louise

Du bara dissar mig stenhårt. Jag skriver till dig på msn, men jag får bara tillbaka "meddelandet kunde inte levereras" (ok det kanske var datorn som dissade mig) och sen försökte jag ringa dig, men du svarade inte då heller. Aja jag ska snart iväg, så vi får höras en annan dag. hoppas allt är fint med dig. kram

Postat av: Louise

Förresten är du jättefin i din frisyr.

2007-12-01 @ 18:03:53
URL: http://www.metrobloggen.se/iakttagelse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback