Lycka?

Alltså det här är ganska konstigt. Jag känner mig faktiskt lycklig... Jag är helt förvånad själv. Jag går typ och väntar på att jag ska ramla ner i någon sån där mörk grop som brukar kallas depression (inte en äkta då men... Ni vet nog vad jag menar). Men jag faller ju aldrig... Och det gör inte tårarna heller. Hm. 

Lyckan kan komma i många olika former och när man minst anar det. Den är ju förstås väldigt välkommen. Jag är bara förvånad. Det finns typ två saker som är viktiga, det är att veta att Gud bär en och är med vad som än händer och det är att veta att man är älskad av sina fina vänner. Och dessa två saker vet jag. Det kanske är därför som lycka infinner sig i denna konstiga stund. Egentligen borde jag vara ledsen och stressad, men det är jag verkligen inte. Tack för det. 

Det är mycket som jag blir förvånad över just nu. Mitt projektarbete går ganska bra. Jag gick upp imorse för att jag vaknade av mig själv halv 10! Det är inte varje dag det händer. Så nu har jag redan skrivit ett kapitel här på morgonkvisten. Ska skriva ett till också så jag hinner ikapp. För om jag går efter min plan blir boken klar innan lovet är slut. 

Det finns ju alltid grejer som hade gjort en ännu lyckligare. Om det hade varit sommar nu tex. Jag längtar så sjukt mycket. (Det är inte ens fint väder idag... Så jag kan liksom inte ens inbilla mig att det är sommar... Alltså är det inte därför denna plötliga lycka har infunnit sig.) Även om jag inte kommer ha sommarlov i år utan bli arbetslös oroar jag mig inte. Det löser sig på något sätt. 

Ja nu ska jag iallafall sluta babbla. Men det kanske är uppmuntrande att läsa att jag är lycklig vad vet jag.  

Kommentarer
Postat av: Emma

Gött att du är lycklig! Du verkar vara på topp :)

Postat av: Louise

.. kanske det du, kanske det. kanske gör det oss glada att höra att du är lycklig.

=)

2007-02-12 @ 13:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback