Alla hjärtans dag

Idag är det dagen som alla singlar hatar. Då alla älskanade par som går runt och ser gulliga ut på stan är ännu mer gulliga mot varandra. Jag önskar bara att det var jag. Men kanske nästa år, eller nästa, eller nästa...

Ska iallafall spendera kvällen med mina fina änglar. Kärlek behöver ju inte nödvändigtvis vara till en partner, det kan vara till ens underbara vänner också. Jag är så glad över alla mina fina vänner jag har. Egentligen ska det inte krävas en speciell dag i almenakan för att man ska visa det. 

Livet är svårt. Som en dans på rosor när man ibland trampar på taggarna. Jag är nog ganska dålig på att dansa för det känns som jag ofta lyckas komma åt de där vassa sakerna. Men vi ser ju inte hela perspektivet. Det är ofta bra... Det är skönt att kunna vara som ett litet barn och veta att någon annan kan fixa saker åt en, tänka åt en.  För jag ser inte att något bra kan komma ur sånna här situationer, men det kan det säkert. Det ser man bara om man har helheltsperspektiv, vilket jag som sagt var inte har. Det gäller helt enkelt att lita på att Gud kan vända det och göra det till något bra, någon gång.

Ta hand om varandra idag och läs Emmas blogg för info om hur ömtåligt ett hjärta kan vara. Älskar er! 

Kommentarer
Postat av: Emma

Min änglaflicka. Vi ska allt ha det bra. Vi kan prata sönder situationen ikväll. Jag är riktigt bra på det. Jag är bra på att gråta om det skulle behövas, skratta med! Oroa dig inte..det löser sig. Älskar dig gumman.

Postat av: Louise

=D
Jag var också ute med min älskling idag. Min älskade klasskompis. Vi kom fram till att vi skulle säga så, för det lät roligare på alla hjärtans dag =) Kom nyss hem och har haft en bra hjärtans dag, brist på pojkvän till trots! Hoppas du haft det med! Massor med kramar,
//Lollo
Hoppas att det här funkar nu -->

2007-02-14 @ 22:07:02
Postat av: Louise

2007-02-14 @ 22:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback