Nu närmar det sig...

Vi är inne på slutspurten. Sista veckan börjar imorgon. Jag har fortfarande svårt att förstå att tiden har gått så snabbt. Att halva volontäråret nu är slut. Jag undrar verkligen hur det kommer kännas att lämna Habo för gott... Visst kommer jag väl kanske att hälsa på, iaf när konfirmanderna konfirmerar sig i början av hösten, men annars så kommer jag ju lämna det bakom mig. Skum tanke faktiskt.

Helgen har gått fort för det var mycket att göra. Sjöng ju igår med kyrkokören. Det var ganska roligt, lite för få sånger som jag kände till sen innan bara. Fanns en del jag saknade och hade velat sjunga. Men man kan inte få allt. Sen idag var jag först på mässan imorse och sen på julfesten på eftermiddagen. Mina små maracasbarn var så söta på sitt julspel. Det var lite allmänt kaos i kyrkan och barnen gick runt och sjöng knappt alls, men vad gör det? Var dock inte så pepp för dans kring granen och så efteråt... Det blev lite för mycket, lite för många barn som sprang runt och skrek. Kände inte riktigt att jag passade in där bland alla föräldrarna heller. Men det höll inte på så länge och när jag kom hem somnade jag en stund på soffan. Det var nog behövligt.

Appropå att sova, så funderar jag på att gå och lägga mig snart. Har ju planerat in en tur till den stora metropolen Jönköping imorgon. Ska alldeles på egen hand försöka hitta ett litet antal julklappar i en stad jag inte alls känner mig hemma i. Det lär bli spännande. Hoppas iaf att jag hittar till Sofiakyrkan så jag kan se folket sjunga och spela, men det ska nog gå bra för den är så stor.

Så här ser min vecka ut:

Måndag: Shoppa och lyssna på musik i Jönköping.
Tisdag: Vara på skolan, städa förråd och sjunga i kören.
Onsdag: Äta gröt med hela arbetslaget, fixa med lovsångshäftet.
Torsdag: Sätta upp tyger och grejer med Ewa och fixa med lovsångshäftet.
Fredag: Fixa lovsångshäfte och ungdomsgrupp.
Lördag: ÅKER HEM! :D

Den här veckan lär vara över snabbare än snabbt, och rätt som det är sitter jag där på tåget. Jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Japp det gör jag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback