Klagomål

Okej. Nu tänker jag häva ur mig ett antal ilskna tankar. Denna dagen har så att säga börjat på fel sida. Fel sida av tolvslaget kanske. Det innebär att jag vaknade kl 7. Jag ska inte gå till skolan. Jag har inget jobb. Jag ska inte iväg och göra något väldigt roligt och meningsfullt. Nej jag ska sitta här i tre timmar och titta på några gubbar som byter vår dörr. Var det tänkt. Det svårt men denna ytterst enkla uppgift är att de dumma gubbarna, som skulle varit här 7.30, fortfarande inte har kommit. Kl är nu 8.51. Vad sysslar de med? Pappa ringde igår och frågade vilken tid de skulle komma och de sa bestämt halv åtta. Så varför är de inte här? Jag kunde ha legat i min jättevarma, jättesköna säng nu. Till råga på allt dåligt mår jag illa också. Som alltid när jag måste gå upp så här tidigt på morgonen. Det finns ingenting att göra. Jag försökte kolla på TV, men ack TV-shop roar mig inte det minsta. Det är en människa inne på msn. EN. Och hon är "inte vid datorn". Så vad ska jag göra i min väntande ensamhet?

Denna dagen har hittills inte givit mig något mer än en avig inställning till hantverkare. Vad är grejen med att de kommer över en och en halv timme för sent? Bajs på dem som Anna skulle ha sagt. Jag är sur och det är ingen bra start på dagen. Och det är ju inte som att jag är glad över den extra dötiden. Jag sitter ju trots allt bara och väntar på att dagarna ska gå så att det kan bli kväll och något roligt kan hända. (Btw så svarar inte min enda online-msnkontakt.)
 
Okej. Saker jag kan syssla med idag. Jag måste ju stanna hemma tills de dumma dörrgubbarna har gått. Det skulle ta 3 timmar att byta dörren. 3 timmar! Hur kan det möjligtvis ta så lång tid? Jaja iallafall. Vi säger att de skulle komma 9.30 (dvs två timmar för sent, men just nu känns det helt rimligt), i så fall får jag inte lämna min ödsliga lägenhet förrän 12.30 Längre än så tänker jag inte sitta inlåst här. Så de har alltså en halvtimme på sig att komma... 

Var var jag? Jo saker jag skulle kunna göra:

1. Äta frukost. (En riktigt frukost. Inte en macka med nutella som igår.)
2. Städa mitt rum. (Låter ju ytterst lockande... not!)
3. Diska. (Eller iallafall se till att det är fint i köket. Då skulle ju mamma bli glad. Hon blev mindre glad när hon kom hem igår och det var helt fullt med smutsiga saker på diskbänken...) 
4. Se på TV. (Känns nästan mindre lockande än att städa om jag ska vara ärlig...)
5. Internet. (Varför ändra på ett bra konsept? Det har ju fungerat ganska många dagar nu att jag sitter här tills någon kommer hem... Känns bara så oerhört mobbat!)
6. Hitta på en lämplig gåva till Louise. (Ofta vi skulle komma hem till dig på kalas utan present, det kan du ju bara glömma Louise!)
7. Göra något meningsfullt. (Kan tyvärr inte komma på något bara...)
8. Ta en promenad. (Eller nej det kan ju inte vara ett alternativ eftersom jag måste vara dörrvakt.)
9. Lära mig något nyttigt. (Vet bara inte vad det skulle vara. Resursera här hemma är inte så stora om man bortser från den stora vida webben...)
10. Läsa en bok. (Konstigt nog är jag inte ens sugen på det... Jag som älskar att läsa.)

Okej. En skaplig lista. Vill dock helst slippa att göra något som står på den, utom möjligtvis nummer 1. Känner mig lite hungrig trots illamåendet. Det jag helst av allt skulle vilja göra, som tyvärr inte är ett alternativ, är att sova. Sova borta hela den här meningslösa morgonen. Jag låter verkligen gnälligt... Men det tänker jag strunta i. För jag är sur. Sur på att jag är vaken. Sur på de dumma dörrgubbarna som fortfarande inte har kommit när kl är 9.17... Sur på att det inte finns någon inne på msn som jag kan prata med. Dock är det tre personer inne nu. Två gammla klasskompisar som jag helst vill undvika att tala med och en fransos som är "upptagen". 

JA! Jag kom just på vad jag ska göra! Jag ska tröstäta den jättegoda glassen som finns i frysen! Vilken bra idé! :D Borde äta frukost först i och för sig. Okej. Nu går jag ut i köket och fixar lite gröt. Det är en bra och stabil frukost, även om jag tänker äta mannagrynsgröt. Havre är för sportnördar och dessutom är det äckligt. ;) 

*En kvart och en tallrik gröt senare*

De har fortfarande inte kommit och nu är kl 9.37... Var är de? Iallafall. Mat. Det är ganska gott ibland ändå. Min korta tripp till köket gjorde även att punkt 3 är i stort sätt meningslös eftersom det nu endast finns 3 saker att diska... Men det kan jag ju roa mig med ändå. Iallafall så har Mattias, min bästa msnkompis loggat in nu. :P Då har jag någon att prata med. Känns bra. Och snart ska jag ju få äta god glass med. Ska nog slut spy galla över min stackars blogg nu. Den har ju inte gjort något ont. 

Men en sista sak. Om du någon gång ska bli hantverkare. Kom ihåg att inte säga en tid som du inte kan hålla. Den kan sitta en stackars tjej och vänta på dig som har gått upp flera timmar för tidigt i onödan. Hej då.
 

Kommentarer
Postat av: Mattias

BÄSTA MSN-kompis? Inte illa!

Postat av: Louise

haha tur att jag kom och åt lunch med dig sen, det gjorde väl din dag ;p haha du är bara söt malin. jag om någon vet hur hantverkare är. jag har bott 4 pers i ett vardagsrum i 11 veckor. jag har bott i veckor utan kök och utan riktigt badrum. jag har dammsugit efter snickare flera gånger om dagen. så jag vet vad du pratar om =) det var en trevlig lunch det där, det borde vi göra om medans vi kan!! (dvs innan du flyttar till habo..) kramar!

2007-09-02 @ 20:37:26
URL: http://www.metrobloggen.se/iakttagelse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback