Lucka nummer 7

Lucka 7: Idag gäller det, 25 öre för varje par skor du äger.

(Måste bara tillägga först att Emmy lär ju fett vinna denna dagen ;) hihi) Hur många skor kan jag tänkas ha? Måste räkna efter lite. Hm... Just nu får jag det till tio par. Det är möjligt att jag har fler... Men inte som jag känner till eller använder. :P Hehe. Så vi kan räkna med tio. (Eftersom jag brukar avrunda uppåt annars) Så därför blir det 2.50... Det var ju ganska lite... Men men... Det blir så antar jag.

Idag gick jag upp kl halv 6... Ungefär... Jag ljög lite där... Jag vaknade då men orkade mig inte upp förrän kanske tio i sex... Hehe... Så hade vi luciatåg på SOS. Det gick ju bättre än förra gången när de skrattade åt oss... Hm... :P Men 5000 kr till Rumäniens gatubarn kan vara värt att gå upp så tidigt en dag. Så hade vi en vanlig skoldag... Fick typ klart vilka scener och sånt till sceniska... Strök massa repliker mm. Kändes bra. Sen var det luciaövning inför skolans lucia... Tillsamma med alla 3:or som vill vara med. Det gick väl bra förutom att jag säkert var väldigt oengagerad.... Efter det var det övning inför musikafton. Det blev stressigt med att äta som vanligt. Sen var det då själva musikafton. Jag sjöng massa låtar. Min ensamble sjöng två, Kollibrisången och Happy new year... Sen var det 3 körlåtar. Men det var kul, förutom stressen... Kom hem runt kvart över 9... Då har man alltså var i skolan sen 7.20 (eller på SOS för att göra luciatåget då men...) Det blir 14 timmar... Är ganska trött nu...

Imorgon ska jag gå upp 6... Vi har temadag... Alla andra musikare få sovmorgon som kompensation för ikväll... Yes... :P Hehe... Sen runt 5 åker jag på läger. Det innebär att helgens luckor kanske inte kommer förrän på söndag då... Men ni får stå ut.... Lär för övrigt inte sova mycket under helgen... Det betyder att jag kommer vara död nästa vecka... På gehörsprovet... Yes... Gött... :P Hahaha... Men jag överlever nog det också... Som allt annat... Orkar inte oroa mig.

God natt gott folk.

Kommentarer
Postat av: Lollo

ojoj, jag har visst missat några dagar..
får se, jag låg på 23 kr.

#5 - sängar: 3 st, mamma och pappa har dubbelsäng.

#6 - skönhetsprodukter: det blir många! bortsett från det lilla smink jag använder, har jag en hel låda med smink som jag fick av min moster nån gång.. och vad gäller typ ansiktskrämer och sånt är jag beroende. Din kära syster anmärkte när vi var i taizé att jag har "en avancerad kvällstoalett" ^^ Låt iafl säga att jag har 40 eller så, det blir 10 kr jämnt..

#7 - skor: hm.. jag har nog också en massa konstiga par skor som jag inte vet om eller använder, men jag kan räkna till precis 10 par skor som jag använder - joggingskor inräknat! (ok, använder är väl lite överdrivet där, men ;)) Sen har jag ju 2 par fotbollsskor också, men fotboll har jag ju slutat (*nostaligångest...)

förresten börjar jag bli lite småorolig för dig, du verkar ganska så jättestressad. Jaja, jag kommer inte heller att få sova i helgen, vi kan sova och stressa tillsammans på söndag :)

Nu måste jag ordbajsa klart min historieuppsats, önska mig lycka till på sv nationella tal imorn =)

2006-12-07 @ 22:48:28
Postat av: Lollo

oj glömde slutsumman!

23 + 1.50 + 10 + 2.50
= 37

Hjälp, vart har alla mina småmynt tagit vägen?!?
och hjälp, vad mkt jag skriver!

2006-12-07 @ 22:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback