Lucka nummer 4

Dags för dagen lucka. :P Hehe. Egentligen är det ju ingen lucka vilket är synd... För detta är min enda adventskalender... Men men sånt är livet.

Lucka 4. Ge 2.50 kr om din familj prenumererar på en dagstidning.

Min familj prenumererar på GP, alltså blir det 2.50 för mig idag då. Undra hur det blir om man preunumererar på flera... Jag tror man ska ge bara 2.50 då också. Jag kan bestämma det eftersom det är min kalender! Ha. :P

Just nu sitter jag i datasalen i skolan. Det är helt tomt här, jag är alldeles ensam. Borde kanske fundera lite på julklappar. Eller plugga. Men duktig som jag är har jag ägnat en halvtimme av min håltimma till att öva gehör. Alltså provet nästa tisdag komer gå åt skogen säger jag bara. Hjälp vad svårt det är! Har delinläming i PA på onsdag också. Men kapitel 1 i boken räknades visst som en del av den så var jag bara tvungen att babbla på lite om hur jag skrev mm. Så det gjorde jag faktiskt på min förra håltimma. Ska ta lite hjälp av mamma och hade jag tänkt.

Efter skolan ska jag stanna kvar i stan. (Jag gör ingenting annat än att ha lediga stunder när jag inte kan vara hemma... Hehe...) Ska fika sedan med Jenny och Karin ( i Marias klass) för Karin kanske ska bli inneboende hemma hos Jenny. Det hade varit väldigt roligt. Då slipper ju Karin gå upp kl 5 typ varje dag så det är ju bra. Men medans jag väntar på den fikan då så kan jag ju shoppa julklappar. Jag har två hemliga personer jag måste köpa till! Sen är det ju förstås mamma och pappa och Maria.

Senare ikväll ska jag och Jenny gå på gymintro. Undra om det kommer bli om en träning eller att vi bara lära oss alla maskiner. (Just nu kollad någon in i datasalen, såg mig och gick, haha)

Det var allt för idag tror jag. Kom på vår julkonsert på torsdag kl 18.45 för den blir säkert bra. Nu börjar min lektion om en halv timme... Snark hur dödar jag den? Pusselipuss

Kommentarer
Postat av: Rut

Äh jag suger, bara uppe i 17,50. Vi är inga kapitalister med massa kranar och bilar och sånt. Fast jeans har jag många.. höhö.

2006-12-04 @ 19:35:46
Postat av: emmy

uppe i 28.50 nu va?

2006-12-04 @ 19:50:53
Postat av: Lollo

haha

glömde visst pengarna igår..
18:-

hmm.. jag har 8 par jeans tror jag.. eller det beror på, jag har ju kortare jeansshorts eller halvlånga jeansgrejer.. men å andra sidan använder jag bara 5 par av mina vanliga jeans, så det kanske jämnar ut sig.

+ 2.50 :-
= 20.50 :-

och så dagen då. Vi prenumererar också på GP. 2.50 igen..

= 23:-

lite jobbigt, för jag har ingen växel alls för tillfället, har alltid jättemkt i vanliga fall, men jag har ändligen lyckats göra av med allt.. men det ska nog gå bra =)

2006-12-04 @ 21:21:23
Postat av: Becca

ojojoj... va duktig du e... jag får ju nästan panik. aja.. hoppas att fikan blir mysig.. själv har man ju itte tid för sånt eftersom pa inlämningen är imon... blä... itte kul...
ha d guld!
pusse

2006-12-05 @ 15:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback