Lucka nummer 20

Igår, julavslutningsdagen. Det var typ en av de stressigaste dagarna på denna terminen... Helt knasigt. Dagen började med att jag fick skynda mig till vagnen. Och sen övade vi lite inför själva avslutningen. Så var den. Det var väldigt mycket sång så det hann nästan inte bli tråkigt, nästan :P Hehe. Men trevlig sista julavslutning iallafall.

Sen bar det av ut på stan (med en lilla menyn från McDonalds i magen). Vi sjöng i kanske en och en halv timma. Samlade in pengar till barnen i Rumäninen igen. Fick in kanske 1000 eller något mindre. Är iallafall väldigt roligt att se hur folk reagerar när de ser att vi står och sjunger. Och jag tycker faktiskt det är roligt att sjunga.

Sen skulle jag ha sjungit mer på stan med Rut, Petra och Eva-Linn... Men de hade åkt hem. Så vi bestämde att sjunga på Olskroken istället. När jag precis skulle sätta mig på en vagn kom jag på att Elisabeth hade min stämgaffel... Så det var bara att åka till Haga och hämta den från henne... Sen på väg till Olskroken var det typ stop i kollektivtrafiken... Asirriterande... Men så kom jag fram tillslut och vi sjöng lite fina sånger. Folk tyckte nog det var bra... En man tog till och med kort på oss... :P Folk fick lägga pengarna till Frälsningsarmén som stog brevid oss... Sen när det gick fick vi in 30 kr till oss som vi skänker till Rumäninen.. Hehe...

Fick springa upp till Redbergsplatsen för att hinna med 1:an som var verkligen var tvungen att åka... Kom hem och fick packa lite grejer hur snabbt som helst och så gick jag och Jenny till träningen, Yoga. Hann inte ens slå in julklappen till min hemliga som jag hade köpt på Ica och en bokaffär på Olskroken... :P Det fick Maria göra åt mig. Haha. Så när Yogan var slut fick jag duscha och byta om jättesnabbt för att pappa vänta på mig och skulle köra mig till Maja. Svårt att hitta hem till den tjejen säger jag bara.

Väl där var det jätteroligt. Vi fick jättegod mat som Maja hade lagat. Och god efterrätt. Sen delade vi ut packet. Jag fick te, en cd (bränd) och egengjorda kylskåpsmagneter, jättefina, av Linda! Vi pysslade även marsipanfigurer. Hur mysigt som helst. Tycker om er vänner! Konstigt att säga hej då och god jul till alla dock... Hemvägen från Maja ska vi inte prata om... Hahaha. :P Kom iallafall hem tillslut och somnade som en stock efter denna händelserika dag. Nu till luckan. :P

Lucka 20: 1 kr för varje gång du drack något annat än vatten igår.

Hm... I tisdags då alltså... Möjlk till lunchen hemma, antagligen inte vatten till middagen, ett glas julmust med vännerna. (Drack jag bara tre gånger den dagen? :S) Jaa... Det var nog det... Hehe... 3 kr.

Hoppas ni orkar läsa detta lååånga inlägg om min oerhört spännande dag. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback