Lucka nummer 2

Eftersom ingen har kommenterat gårdagens antar jag att ni inte läste den än... Så innan ni läser denna måste ni läsa "Lucka nummer 1" logiskt nog... :P Imorgon är det första advent och då ska jag sjunga i kyrkan! Idag ska vi baka lussekatter, mums! :D Juligt och mysig, och gott så klart!

Lucka 2. Ge 7.50 för varje bil/ fordon som din familj äger

Eftersom de nämner forden efter bil så där antar jag att cykel inte räknas... Men vi har en bil och så har pappa en scoter. Då blir det 15 kr. Snabb jag är på huvudräkning, inte. :P Hehe. Om du råkar ha en massa bilar är de antagligen inte dina... Så om det blir för mycket pengar kan du ju alltid pressa dina föräldrar eftersom det är de som har skaffat alla bilarna... :P

Idag måste jag plugga också... Frågan är om jag orkar det... Hehe... Men jag måste... Det är liksom mitt andra prov denna terminen, andra och sista. Så det är väl bra att vara seriös. Men om jag väl börjar ska det nog gå bra med det... :P Hoppas ni får en fin lördag människor! (L)

Kommentarer
Postat av: Lollo

haha jag fick helt seriöst springa runt och räkna våra kranar.. ombyggnation och sånt vettu.. vi har totalt 5 kranar, men de 2 (!) i nya badrummet är inte inkopplade än. kranen i nya köket kopplades in igår (värsta lyx med vatten i köket!) så den får jag väl räkna då, även om det var dålig timing =/

= 3:-

vi har två bilar = 15 :-

= totalt 18:-

2006-12-02 @ 13:40:40
Postat av: Malin

Svar till Lollo. Det är bra Lousie! Jag själv är ju uppe i 19 kr, så jag leder. :P Hehe. Men snällt att du vill göra det! (L)

Postat av: Jenny

Vi har en bil... så då blir det väl 4 + 7.50=11.50. Damn, jag ligger sist!

2006-12-02 @ 16:59:20
URL: http://riskakormedsalt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback