Lucka nummer 18

Nu är det inte långt kvar till lovet... Gud så skönt det ska bli! Hade dock en ganska trevlig dag idag. Först en jättetråkig engelskalektion där vi såg en dålig film, Pirates 2 (jag har inte sett 1:an) och hade betygsamtal. Sen umigcks jag med några fina vänner som även de hade håltimma. Några av dem fick för sig att de ville se Idol-Marcus på stan... Jag har inte ens tittat på Idol... Men så hann jag inte se honom heller för jag var tvungen att äta äckelpäckelfisk i bamba... (Nej det var inte korv Maja och ni andra, ni hade fel! Kunde tyvärr inte hälsa korven från dig Linda. ) Sen pratade vi om julens ursprung på Kultur och idé historian. Ganska soft... Sen ställde vi oss typ 7 från klass och sjöng julsånger i Nordstan... Fick in massa pengar till gatubarnen i Rumäninen. (Det är för övrig dit ni ska skänka pengarna från denna kalendern hehe) Så det var roligt. Hoppas det inte lät allt för falskt. ;)

Lucka 18: 2.50 om din familj äger MER än 25 st Cd-skivor eller DVD/video-filmer.

Yes det gör vår familj... Det är ju verkligen inte många... 25 st bara... Man kan bli lite förvirrad och tro att det ska vara 2.50 per skiva... Men det var ju fel... Hehe. :P Så därför är liksom maxbeloppet idag 2.50 (Nej då jag är inte tävlingsinriktat och vill vinna... Det lär iofs Emmy göra... Men man kan försöka.)

Ska snart iväg och träna. Om Jenny behagar komma hem... :P Vi ska typ springa tror jag. Det blir nog bra... Sen ska jag ta det lugnt resten av kvällen... Imorgon ska vi nog stå på stan igen och sjunga. Så om du är i stan runt 1 och senare kan du ju leta efter oss... :P Och skänka pengar för att vi sjunger så oerhört vackert... ;) Tss... Hehe...

Ha en trevlig afton och glöm inte att ta på er varma kläder för nu är det faktiskt minusgrader ute. :P

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för varningen om kallt väder, jag hade ju inte riktigt fattat varför jag frös :P

2006-12-18 @ 16:25:51
Postat av: emmy

77.50 + 2.50 = 80 kronor. puss

2006-12-20 @ 15:29:13
Postat av: Linda

hallådu. Nu ligger du efter 2 dagar. fyfy. :P

Postat av: Lollo

1 tv = 2kr
4 datorer(!) = 12 kr (oj, vad dyrt, 3 är faktiskt bärbara varav en är pappas jobbdator, gills det ändå?*hundögon*)
LÄTT att vi har mer än 25 cd-skivor = 2.50kr
= 71 kr!

kramis, ses på julafton=)

2006-12-20 @ 22:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback