Lucka nummer 1

Nu börjar alltså min efterlängtade julkalender. Det är meningen att man ska tänka på det man är tacksam över och betala en avgift för det i en burk. Sedan, den 24 (eller 25) ska man skicka pengarna till en organisation som kämpar mot fattigdom i världen. Man kan ju och skriva ner hur mycket pengar det blir varje dag om man inte har massa småpengar just nu. Det ska jag göra. Kalandern har jag tagit från Svenska kyrkans ungas tidning så jag är inte så här smart själv ;) Skänk gärna pengarna till LM's insamling till gatubarnen i Rumeniän, för det tänker jag göra. I så fall kan jag ta hand om dem så länge och sedan lägga i insamlingen. Skulle vara roligt om ni ville göra detta med mig. Skriv gärna som kommentar om ni följer den och hur mycket pengar ni ger varje dag. Lite spännande ju!

Om man nu inte kan läsa varje dag är det förstås så att man kan skänka pengarna en annan dag ;)

Lucka 1. Ge 1 kr för varje varmvattenkran i huset/ lägenhetan där du bor.

Vi har 4 kranar i min lägenhet, 2 handfat, ett badkar och en vask i köket. Alltså skänker jag här med mina första 4 kr. Eller jag skriver upp det eftersom jag inte har några småpengar. Hehe.

Hoppas verkligen att ni vill skänka tillsammans med mig. Det är ju inte mycket pengar för oss, en krona kan man tappa på marken utan att man orkar bry sig om att ta upp den.... Men det betyder kanske skillanden på liv och död för ett gatubarn. Så var inte så snåla och tänk på andra nu i jul.

En fin helg önskar jag er och ät mycket lussekatter och fira första advent, väntan på Jesus. Julpussar

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken vänlig själ du är Malin.. :) Jag är på. vi har också 4 st.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback