siste januari.

Idag tar första månaden av tvåtusennio slut. Och vad har jag uppnåt detta året? Ingenting. Jag har inte ens börjat på mina försök att bryta mönster... Tror jag. Jag är tillbaka i mina gamla vanliga mönster och tankar om att det här aldrig kommer gå. Det kommer aldrig att sluta som jag vill. Jag behöver en upplevelse á la nyår för att få tillbaka känslan att jag kan få vad som helst. Allt handlar om inställning och allt sitter i huvudet. Det får bli ändring på tankeverksamheten här helt enkelt. Behöver daglig påminnelse om att det faktiskt kan hända bra saker om jag går in med rätt inställning.

Igår gick månadens stora fest av stapel. Dungenfest. (Dungen är namnet på mitt hus.) Det hängdes i köket, dansades på Per och Filips rum, snackades i Sandras och sjöngs Sing Star-tävling i vårt. Jag kom tvåa. Carro vann. Bara att gratulera. :) Och som Lotta sa, inte kan väl festfixaren vinna över sina gäster? Iaf var festen riktigt lyckad. Man vet ju aldrig riktigt om folk ska våga släppa loss och dansa utan alkohol i kroppen (vi har alkoholförbud på vår skola). Men det gick riktigt bra och jag hoppas att alla hade lika kul som jag.


På bilden ser vi mig till vänster som sjunger Sing Star tillsammans med Jonas (till höger). Karin är den eminenta konstnären. Tack Karin, bilden sitter nu på vår vägg som ett fint minne. 

Lite senare och jag är nyss hemkommen från barnkalas. Dagens hemafton var den bästaste hemaftonen! Vi hade partyhattar, drack saft ur sugrör, lekte barnsliga lekar och hade fiskedamm! Jag hoppas att det snart finns bilder och filmer på facebook, både från ikväll och igår. Nu ska jag gå och titta på High School Musical 3 i sunkis. Vi har haft ett maraton idag och det är bara sista filmen kvar. Vilken toppenhelg.   

Kommentarer
Postat av: karin

yääh. vilken ära, att min konst sprids genom din blogg! :)

och jag tyckte allt lite synd om dig, när det inte blev något av highschool 3 utan röstades ner av oss gnälliga..

ooh mama welcome to the sixties...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback