en ledig onsdag

På onsdagar har vi vanligtvis video hela förmiddagen och sen inga fler lektioner. Nu råkar det vara så att vår videolärare missade sitt plan hem från USA, så därför är vi lediga idag. Jag och Lotta borde nog redigera färdigt våra två filmer, men det blir väl senare idag hoppas jag. Jag skulle även kunna ta två av mina resterande tre bilder till fotouppgiften idag. Får se om jag lyckas med det. Har en liten idé nu iaf. Om en lite stund ska jag planera färdigt min kärlekspresentation jag ska hålla imorgon på livsåskådningen, men först ville jag skriva lite grann här.

Borde kanske passa på att skriva lite personliga hälsningar till folk som jag saknar här. Tar ju aldrig tag i att skriva mail, trots att jag har sagt typ hundra gånger att jag ska göra det. Kan börja med Mareike: tack för din fina lilla kommentar på mitt föregående inlägg och grattis i efterskott! Fick du mitt sms? Jag skickade till nummret du skrev i ditt mail. En dag ska jag svara på det, för jag saknar dig!

Och Alexandra, jag saknar dig så mycket! Jag vill så gärna prata med dig. Om jag skickar dig mitt nummer till vår hus telefon, kan inte du ringa mig någon dag då vi båda har tid då? Och tro aldrig att jag skulle ha glömt bort dig, eller att jag har slutat bry mig, för så är det verkligen inte. Du är min bästa vän och jag älskar dig!

Rut och Louise, ni befinner er båda i utlandet, och därför blir det för dyrt för att prata i tel. Det är härligt att läsa om att ni har det bra iaf, och som sagt, någon dag SKA jag ta tag i att skriva mail till er båda. Det blir lite mer personligt än detta.

En sista person som jag vill skriva om är Katta. Jag vet inte vart du har tagit vägen eller om du ens befinner dig i Sverige just nu. Om du vill får du gärna höra av dig på något sätt. Vad hände med dig blogg, varför slutade du skriva? Det är nästan så att jag börjar bli lite orolig...

Ja det var det. Det finns självklart en hel drös med andra vänner som jag också saknar, men just idag kände jag att det var dessa jag vill hälsa till särskillt. Vet inte ens om de andra läser här, så det hade kanske varit rätt meningslöst då. Eller, egentligen är nog saknar fel ord. Längtar efter beskriver kanske bättre det jag känner. Jag går ju inte runt med en sån där konstant känsla av att något fattas, för jag har det så bra här. Sakna gör man nog mer när man inte känner sig på rätt plats, och det gör jag ju.

Livet kan trots allt vara väldigt märkligt ibland. Och jag tycks ha fastnat i något konstigt mönster, som jag inte alls trivs i. Jag undrar när jag ska komma ur det? Snart hoppas jag, men tydligen inte just nu. Men jag är inte missunsam, utan tvärtom väldigt glad för detta. Konstigt att en sak kan ge en så väldigt dubbla känslor.

Nu tror jag det kan vara dags att övergå till något annat. Är dock inte jättepepp, men det ska nog gå bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, jag fick ditt sms. Tack så mycket! Jag fick rätt många sms då kunde jag inte svara på alla! Men jag blev jätte glad att du tänkte på mig!



Jag saknar dig också!

Kram

Mareike

2008-10-15 @ 19:18:13
Postat av: Louise

kramar... visst läser jag när jag är inne emellanåt... skriv nån gång, det blir jag glad för. svarar i så fall, men jag har så svårt att samla mina tankar eller koncentrera mig på nåt typ... men vore kul att höra av dig!! kram!!!

Postat av: Rut

tack for din fina halsning, jag laser din blogg men jag ar ratt dalig pa att kommentera. Kanske for att jag alltid blir sa himla langrandig sa det funkar liksom inte att bara skriva bloggkommentarer. Meeen nu ska jag snart sova, upp o jobba imorn, det ar Rugbymatch mellan Wales och Sydafrika sa det kommer vara smockfullt hela dan. Puben ligger precis vid arenan... eh nu blev jag langrandig. Men jag saknar dig och ser fram emot julen! Kram kram!

2008-11-07 @ 23:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback