Linköping

Jag saknar faktiskt lite den tiden då jag kunde skriva blogg typ jämt. För när jag väl kommer igång och skriver ett inlägg tycker jag det är jättekul. Jag har alltid gillat att skriva och det här är ett så smart kommuniktionssätt som gör att man inte måste skriva sjukt många mail varje vecka. Jag ska se om jag kan bättra mig och kanske börjar skriva lite mer. Den som lever får se, som vi brukar säga.

Ja, då var det då dags att börja förtälja historien om helgen. Den tillbringades, som rubriken redan har avslöjat, och säkert många visste då jag redan har berättat det, i den stora metropolen Linköping. Det är tråkigt att åka tåg dit kan jag tala om. Men det var det värt för att få träffa Frida och Alexandra. Den som vill veta mer detaljerat vad vi gjorde tex i fredags kan ju ta sig en titt förbi deras bloggar. Det kan rekomenderas i övrigt ändå. Jaja, var var jag nu? Jag tappar tråden lite känner jag, och det kan väl bero på att jag har inte fått tillräckligt med sömn några av dagarna.

Iaf, ska vi ta en resumé av händelserna? Ja det gör vi, för sånt gillar jag. Det ska gärna vara ordning och struktur på grejerna med för att passa min smak. Så här kommer lite sådant.

Fredag: Jag anledde på kvällen. Vi åkte till Frida och gjorde oss iordning för en riktig girls night out. Vad den bestod av tänker jag i detta inlägg lämnat åt er fantasi. Något måste väl mina lata läsar göra själva. Iaf, jag hade kul och vid mitten av kvällen höjdes stämningen ytterligare av att vi fick in lite nytt blod i vårt umgänge, i alla fall för just den kvällen. Så var det med det. När vi kom hem stupade vi i säng. Inte helgens smartaste drag måste jag tala om. Ett tips: vänta med att lägga dig tills du är nykter. 

Lördag: Det här måste ha varit den segaste dagen på mycket, mycket länge. Vi hängde på soffan till typ kl fyra eller något. Och med hängde på soffan menar jag att jag och alexandra inte lämnde den för mer en toalettbesök eftersom soffan var vår soffaplats för helgen. Frida rörde lite mer på sig, men det vara bara för att hon sov i sovrummet och var tvungen att gå den långa vägen in till vardagsrummet först. För övrigt vaknade vi vid åtta... Det var Fridas fel kan jag väl också passa på att tala om när jag ändå är i farten. Jaja, när vi väl kom igång var det bara för att städa och sedan göra oss iordning en gång till. Det var nämligen dags att parta igen(!) Inflyttningsfest stod på programmet, själva anledningen till att jag var där skulle man kunna säga.  Även detta var en trevlig kväll, mestadels och jag tänker inte heller här gå in på några detaljer. Jag och Alexandra hade några bra samtal under kvällens lopp. Tack för allt vi fick dela med varandra vännen!

Söndag: Ja, den här dagen fick vi sovmorgon kan man säga. Sen upprepades gårdagens mönster, med ända skillnaden att jag var superpigg. Jag ville att vi skulle ta tag i våra liv och göra något, men det var det ingen annan som ville. Så jag plockade undan de mesta i köket, som var rester från festen. Det såg ut som jag vet inte vad innan jag röjde upp. Jaja, när dagen började för oss var kl närmre fem. Då åkte jag och Alexandra in till staden för att hämta upp en Mia och en Johan. Det var jättekul att de kom en stund och det förhöjde värdet på helgen. Jag har saknat dig Mia! Sent på kvällen blev det film och sen sov vi inte förrän mycket, mycket sent.

Måndag: Vi gick upp tidigt för att Alexandra skulle med tåget. Sen åkte hon och jag var kvar några timmar till. Det blev lite stan, och lite häng i lägenheten. Sen på kvällen satte jag mig på tåget som tog mig hem till min vackra hemstad. Borta bra med hemma bäst så att säga.

Så där ja. Det var helgen i en mycker kortfattad tappning. Hinner inte skriva så mycket mer för datorn kommer snart dö eftersom jag just nu inte matar den med ström. Måste ändå sova, har massa förlorad sömn att ta igen som ni kanske redan har fattat. Jag är inte helt nöjd med att vem som helst kan läsa min blogg. Det gör ju att jag måste tänka mig för vad jag skriver. Egentligen finns det mycket mer som jag hade velat skulle stå här, men det blir inget med det. Får se om jag kanske kan låta lite mindre kryptisk imorgon. Usch kl är redan ett, det är verkligen dags att lägga ner det här.

God natt världen! På återseende, (snart hoppas jag!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback