Tillbaka i Habo

Så var några underbara veckor över. Jag är tillbaka i min egna lägenhet. Känner stor sorg och saknad. Göteborg = värme, kärlek och gädje. Habo = kyla, ensamhet och saknad. Efter att ha varit omgiven av underbara människor så länge känns det extra tungt att komma tillbaka. Den här gången var det mycket värre. I höstas var det iaf spännande och nytt. Nu vet jag precis vad det är jag kommer tillbaka till och jag tycker bättre om det jag lämnade tidigare idag.

Helg har betått av blandade känslor. Har inte fullt ut kunnat njuta av allt jag gjort för att jag har vetat att det snart är slut. Men iaf, i lördags kväll var jag ute tillsammans med nästan alla volontärer i Göteborg. Det var väldigt roligt och första gången jag var på gay-klubb. :P Gretas var rätt party alltså. Vi har så roligt tillsammans och det känns så bra att veta att de finns där som ett stöd. Fast samtidigt känns det väldigt jobbigt att alla de kan träffas när de vill och jag är så långt borta. De har alltid någon som de kan åka till om det skulle behövas och även om de inte gör det så ofta så borde det göra att allt känns lite lättare. Ja, jag är avundsjuk på alla Gbg-volontärer som har varandra.

Nu sitter jag här och borde gå till kyrkan för att hämta resten av min packning. Hade så mycket med mig att jag inte orkade bära allt på samma gång, så jag lämnade lite där. Fick bärhjälp hemma av min tyska vän Jonas. Tack så mycket! Vet inte hur det hade gått om jag skulle ha gjort det själv. Klarade knappt att ta mig till kyrkan med allt och den ligger ändå jättejättenära stationen. Efter att jag varit i kyrkan måste jag också åka och handla för jag har ju som sagt var inte varit här på väldigt länge. Har iofs lite mat i frysen så jag skulle inte behöva handla för idag, men jag har ingen frukost och det måste jag nog köpa. Allt känns bara så jobbigt just nu så jag väntar nog ett tag till.

Det är egentligen inte så lång tid tills jag kommer hem nästa gång, men just nu känns det som en evighet till den 8:e februari. Blir nog två ensamma helger. Men helgen den 25-27 ska jag iaf åka på läger och det ska bli kul. Åker med min församling här, men Jenny och Mareike ska också  vara där så jag kommer nog få skoj. Hoppas de andra helgerna går snabbt.

Dags att sluta klaga. Om någon har missat det så saknar jag Göteborg!

Kommentarer
Postat av: Simon tysk

Det kommer att
vara bra i Habo också! Har det bra där! Berlin kommer snabbare än du tänker ;)

Postat av: Frida

Gbg saknar dig lika mycket =) jag får komma och hälsa på nån gång! bless

2008-01-14 @ 17:54:10
URL: http://sillalyster.bloggagratis.se
Postat av: Alexandra

Göteborg saknar dig och alla vi här saknar dig. Tycker om dig! Puss och bajs

2008-01-14 @ 18:18:05
Postat av: Emelie

Misströsta inte! Terminen kommer gå jättefort. (idag har jag kommit på att jag nog till och med kommer sakna Göteborg lite när jag flyttar hem igen)
Skickar lite goda tankar!!
Kramar

2008-01-14 @ 23:15:09
URL: http://ettarigoteborg.blogg.se
Postat av: Louise

Sötis. Det kommer gå bra. Ta vara på tiden där. Vi höres. Och synes så småningom. Kram

2008-01-15 @ 13:31:38
URL: http://www.metrobloggen.se/iakttagelse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback