Nu blir det skamlös reklam

Lördagen den 6:e december går Hjälmareds folkhögskolas årliga julmarknad av stapel. Mellan klockan 14.00 och 19.00 är alla hemskt välkomna hit för att köpa saker. Vi säljer loppisgrejor, hantverk, bakverk och bröd av alla dess slag, och säkert en hel massa annat som jag just nu glömt, och pengarna går till Aids-drabbade och hörselskadade barn i Eritrea. Vi har även en mycket proffsig cabarét (nejdå jag är inte aaaalls med i den) som vi tar lite inträde till. Den är ju bara ett måste alltså! Alla är varmt välkomna. Det finns förresten ett lotteri också, och massa roliga aktiviteter uppe i idrottshallen för den tävlingssugne. Något för alla, det kan jag lova. Ta med dig alla du känner och kom hit!

Inte för att jag tror att någon som läser min blogg ens har möjlighet att komma, men man vet aldrig. Det skadar ju inte med lite reklam, eller hur? Förresten jobbar vi med julmarknaden hela dagen imorgon och på fredag. Det är ett väldans övande på gång i min grupp. Just nu känns den långt ifrån färdig, men det är roligt. Och det kommer bli så himla kul att stå på scen på lördag och få sjunga och spela lite teater! Det är sånt här jag helst av allt vill göra. Varför är jag inte ekonomiskt oberoende? 

Nu är det dags att sova, trots att klockan bara är kvart över nio. Jag är supertrött och det kommer bli en lång dag imorgon. Skoj!  

Kommentarer
Postat av: Rut

"Varfor ar jag inte ekonomiskt oberoende?" En av de mest klockrena sma iakttagelserna pa lange du...

Lycka till med julmarknaden! Synd att jag inte kan komma.

2008-12-08 @ 14:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback