Nobeldagen = Malindagen

Idag är det Nobeldagen. Det är inte många här som bryr sig om det. Har inte hört någon som nämt det ens, men skolan flaggar iaf. Mer viktigt dock är att det är min namnsdag. Malin. Detta har bara uppmärksammats av min mamma och farmor, men jag begär inte att folk ska bry sig om namnsdagar lika mycket som min familj. När jag bodde hemma fick jag alltid ett litet paket på denna dag. Inga paket här inte, men dock tentaplugg. Shohoo. Mitt livs första tenta skriver jag på tisdag. I det skojiga ämnet Mediekunskap. Vår lärare har iofs varit så snäll att hon gett oss 60 instuderingsfrågor, så vi inte måste läsa igenom hela den tjocka boken "Massmedier". Mycket bra bok om man inte kan somna.

Innan denna stora dag i mitt liv så är det Lucia. I skolan firas detta på fredag morgon med ett eminent luciatåg. Sen blir det även lite lussefest på lördag kväll med bakning och annat mys. Om det bara kunde komma lite snö hade det verkligen varit julstämning. Men den kan nog dyka upp ändå. Det gäller bara att vara på rätt humör, tända lite andventljus, se på julkalendern och äta hembakta lussekatter. Men det blir det inget med just nu. Jag måste verkligen ta tag i pluggandet, för om kanske en halvtimme ska vi ju åka på Yoga.

Tills vi hörs igen övar jag järnet på "Viskar en bön", mitt solo i luciatåget, och försöker förstå Sveriges massmediala historia och annat sånt skoj. Take care 

Kommentarer
Postat av: Louise

Grattis på namnsdagen vännen!! kramar

Postat av: Rut

Grattis pa namnsdagen i efterskott! Nobeldagen ar faktiskt aven min pappas fodelsedag. Tanka sig va!

Snart ses vi! Hoppas lussandet gick fint. KRAM

2008-12-13 @ 01:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback