Jullov

Jag har sagt det förr, men det tål att sägas igen, vad det är härligt med Folkhögskola! Igår började jullovet och jag kan redan känna att det kommer bli roligt att komma tillbaka i januari. Då är allt som det ska vara. Men först lov och ledighet. Och oj vad jag ska njuta. Jag ska sova utan att bli störd på morgonen när det fortfarande är mörk, jag ska umgås med min familj (och förhoppningsvis inte hinna bli galen på dem), jag ska få träffa mina kära vänner som har varit borta så länge nu. Och sen ska jag säkert göra en massa annat skoj.

Det enda som inte känns så lockande just nu är nyår. Jag har inga planer och jag är fett osugen på fest. Helst av allt vill jag åka till nyårslägret och delta i midnattsgudstjänsten, men det kan nog bli svårt eftersom jag inte vill åka ensam. Jag vill inte gå ut, för drickandet, och speciellt på nyår, intresserar mig faktiskt inte så mycket just nu. Klarar mig mycket bättre utan det. Man kan ju verkligen ha grymt kul utan alkohol, och det bevisade julfesten på skolan i torsdags nu senast. Vi hade så himla roligt och dansade halva natten. Om jag inte hittar något annat att ha för mig funderar jag starkt på att följa med mamma och pappa till deras två vänner. Deras barn som är i min ålder lär inte vara där, men att sitta hemma själv är inget jag har lust med. Jaja, det löser sig säkert. Egentligen är det ju bara en dag som alla andra under året. Vem har sagt att man måste ha kul just denna dag?

Nu tror jag bestämt det är dags att sluta här. Ska städa lite snabbt så jag hinner fortsätta titta på julkalendern. Det är verkligen spännande i år, och jag ligger några avsnitt efter. Sholahopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback