Gott nytt år och dubbelmoral

Helt spontant och plötsligt kom jag och Carro igår fram till att vi ska på fest ikväll. Det blir hemma hos vår skolvän (min granne och Carros klassis) Natalie. Jag vet själv hur illa det låter efter mitt senaste inlägg med en fin predikan av hur tråkigt jag tycker det är att vara på ställen där det dricks. Klart som korvspad att det kommer finnas fulla folk på denna fest. Även vi ska skåla i mousserande vin (adjöss min plan att vara nykterist. Fast jag skrev ju bara ett tag framöver. ;)). Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig eller hur? Nu har jag inte påståt att jag ska bli aspackad och bete mig precis så som jag inte gillar när folk gör, men jag kan inte garantera att jag är nykter hela kvällen. Trots allt blir det lite dubbelmoral över det hela, jag vet det själv. Hoppas inte att någon har tagit illa upp över mitt plötsliga ändrande av åsikt. Fast egentligen ändrar jag inte så mycket, jag bara ruckar lite på mina principer, och det får man väl göra eller hur?

Jag skrev också att jag kanske inte hade tyckt att nyår var så överskattat trots allt, om jag hade haft en spännande plan. Och jag blev så glad igår när Carro bokade tåg hit till Gbg att jag faktiskt är lite sugen på att fira. Som sagt, man är väl inte sämre än att man kan ändra sig? Har du något att säga om det här är du hemskt välkommen att lämna en kommentar. Du får gärna tycka vad du vill om mig, men jag tycker det är bättre med ärliga människor en såna som bara håller tyst. 

Så var det med den saken och jag ångrar varken det jag skrev eller att jag ska på festen ikväll. Det blir säkert skoj. Jag önskar er alla en toppenrolig natt och ett gott nytt år!    

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Malin!

Kul att kika lite i din blogg :) Hur är allt med dig nu för tiden? Vad är det för linje du går?? väldigt nyfiken

Hoppas allt är bra med dig iaf och God Fortsättning!!

//Ida (som var i Torquay.)

2009-01-03 @ 14:32:45
Postat av: Malin

Hej Ida! Det var inte igår. Vad kul att du kollat min blogg. Jag läser media och information på folkhögskola. (Det kanske du inte lyckats missa så myckets om jag skriver om det. ;)) Allt är bra med mig och jag trivs med livet. Vet dock inte vad som händer i framtiden, men det kommer jag väl på någon gång. Hur har du det? God fortsättning till dig också. Kram

2009-01-03 @ 15:59:40
Postat av: Louise

haha kul att du tar saken så allvarligt =) jag är jätteglad att du fick nyårsplaner du trivdes med =)

Postat av: Bajsanna

Malin, jag tycker du är söt :) Och det är ingen som dömer dig, så länge du själv är nöjd med dina beslut så är det jättebra. Själv kör jag på dubbelmoral hela tiden :D

2009-01-05 @ 17:58:04
URL: http://dorisbajsar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback