"Hej du det var ju ett tag sen..."

Tänkte jag skulle höra av mig och säga att allt är fint.


Nog med citat från Säkert! Egentligen var det ju inte så längesen jag skrev... Men senast jag skrev var jag ju väldigt deppig, så jag tänkte att en glad uppdatering skulle sitta fint.

Ja, som jag redan har antytt så mår jag bra nu. Allt känns mycket lättare även om jag fortfarande, så klart, saknar alla. Man lär sig liksom att leva med saknade och till slut märker man knappt att den är där. Men nog finns den där allt... Tro inte att du inte är saknad.

Idag har jag bara jobbat fyra timmar. Vanligtvis på torsdagar ska vi ju ha konfirmander, men de har inte börjat ännu så jag slutade ett idag. Skönt, men också lite trist. För vad ska jag göra här i min ensamhet? Sitta vid datorn blir ju svaret, men det kan bli lite trist i längden... Speciellt när det inte är någon online på msn som kan underhålla mig. Tror nog att jag ska lyckas överleva denna eftermiddag/kvällen också. Imorgon kväll är det ungdomsgrupp och på lördag kväll åker jag hem! Det ska bli roligt. Får se om jag har tid att träffa folk, men familjen får jag träffa i alla fall.

På måndag flyttar jag till min egna lägenhet. Just den lägenheten känns ju fortfarande inte helt bra... Men det blir väl vad man gör det till antar jag. Den ligger bakom en av vaktmästarnas garage. Har  bestämt mig för att inte tvätta hemma hos dem i alla fall. Det får jag väl göra i kyrkan då. Tänker inte gå in i deras hus och hålla på. Jag vill ha mitt eget och inte känna mig som en inneboende... Stort är det i alla fall så jag får plats med folk som sover över. Har till och med en dubbelsäng! Tänk det du. Hehe. Så det blir säkert bra till slut. Det är ju trots allt inte mer än ett år jag ska bo där.

Igår var jag hurtig. Tyckte i alla fall jag själv. På morgonen gick jag till jobbet. Sedan efter mötet och så gick jag och handlade, släpade hem mina påsar och åt lunch. Sen gick jag tillbaka för att vara med på en grupp som heter Maracas, som är en sånggrupp för barn. När den var slut gick jag hem igen. Senare på kvällen gick jag tillbaka till kyrkan igen för att öva med kören. Det tar minst 20 minuter att gå en väg. Efter kören var slut fick jag som tur var skjuts hem av ledaren för Maracas som råkade vara kvar. Men fem gånger gick jag i alla fall, och en gång med tunga påsar. Duktigt av mig tycker jag, men det ska bli skönt att få flytta närmare kyrkan och att få hit min cykel.

Innan jag slutar ska jag bara säga att fram tills på lördag kväll kan inte jag svara på mitt gamla mobilnummer. Det har nämligem överförst till mitt nya simkort och mitt abonnemang. Och det är i Gbg. Så just nu har jag ett tillfälligt nummer som den som frågar snällt kan få. Det var nog bara det.

Kom just på att ikväll kommer alla hemma att vara på UG. Då kommer jag känna mig ensam... Men jag får väl se på TV eller något annat skoj. Nu ska jag fortsätta att ladda upp bilder på min bilddagbok. Pusshej


Kommentarer
Postat av: Louise

Vad du är duktig! hehe du ska se att lägenheten blir bra. dubbelsäng låter bra =) mobilnr har jag, check ;) , och jag ska se till så vi hinner ses på lördag, SNART check ;) och jag, linda och mattias var iafl itne på ungdomsgruppen =) kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback