Föräldrabesök

Det är en helt vanlig lördag. Klockan är elva och jag har redan varit vaken i två timmar. Det är kanske inte så vanligt. Jag gick upp för att se på julkalender och städa. Julkalendern kan man aldrig bli för gammal för. Det spelar ingen roll hur töntig den, för det är ju inte själva storyn som är viktig utan känslan. Det blir ingen riktig julkänsla utan julkalendern. Året julkalender är lite inspirerad av typ Harry Potter och så och det tycker jag är mysigt.

Strax ska jag ta och dammsuga mitt golv. Förstår inte hur det kan ha blivit så smutsigt här sen i måndags när jag senast hade besök. Det är bra med besök har jag kommit på. Jag är nämligen en väldigt lat pedant som mår bäst när allt står på sin rätta plats. Dessa två egenskaper går inte alltid ihop. Därför är det praktiskt när jag vet att folk ska komma hit, för då städar jag automatisk. Samtidigt mår jag då bättre eftersom det blir fint här. Det är inte ofta jag låter pedantsidan vinna över latsidan när det bara är jag här...

Mamma och pappa kommer om en halvtimme ungefär och då ska jag vara färdig. Det ska jag nog hinna. Måste bara fixa till mitt hår lite och så, för vi ska nog åka på en utflykt. Vi har tänkt åka till Norra Fågelås som inte ligger långt härifrån. Där växte min farfar upp och jag har för mig att farmor och farfar gifte sig i den kyrkan. Så det ska bli lite kul.

Igår i kyrkan fick jag ett nytt tidsfördriv. Kanske inte riktigt eftersom det är svårt att göra hemma, men det var verkligen beroendeframkallande och avslappnande. Vi hade julpyssel och jag tovade hjärtan med ull och en nål. Det ser rätt trist ut och låter ungefär lika tråkigt, men det är det inte alls. Jag gjorde till och med två stycken. Det tog ett bra tag, fast jag var ju upptagen med att prata och se på film samtidigt. Det var iaf roligt och mysigt. Fredag är nog bästa dagen i veckan. Hade till och med roligt på öppna förskolan när jag lekte med Ebba. Fick två julkort av henne som hon skrev "MALIM" på alldeles själv, och hon är ändå bara fem år.

Jag är nöjd med mitt liv just nu. Självklart kan inte allt vara perfekt och ofta saknar jag alla där hemma. Men jag tror att jag lär mig så mycket på allt jag gör här. Jag ångrar inte att jag blev volontär.

Nu är det nog dags att göra slag i sak och börja dammsuga eftersom det nu gått en kvart sen jag började skriva. So long trogna läsare och glöm inte hur mycket jag tycker om er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är SJUKT kul att tova med nål så!! man kan hålla på väääldigt länge. =)

2007-12-13 @ 11:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback