Finhelg

I onsdags tog jag tåget till Sthlm. Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker inte om Sthlm! Kan det bero på deras fula dialekt, störiga hammarbyfans som skriker och gapar på tunnelbanan, eller dryga busschaufförer som inte förklarar vart man ska gå av? Ja, inte vet jag, men en sak är säker. Jag tänker aldrig bosätta mig på baksidan. (Om vi inte skulle hamna i Uppsala, men det räknas inte)

Det är för övrigt inte en chans att det blir Sthlm till hösten, för jag kommer inte in på Kaggeholm. Antagningsprovet gick åt skogen, men jag fick en dålig känsla när jag var där, så det är inget jag sörjer. Är på reservplats på Glimåkra, så kanske blir det inte alls musik på folkhögskola till hösten. Då blir det något annat. Vad är ännu oklart.

Efter katastrofdagen i Sveriges sämsta stad så fick jag åka första klass på tåget till Uppsala. En snäll man (som iofs fick det att låta som världens uppoffring) lät mig gå före i biljettkön på T-centralen så att jag precis hann med tåget. I Uppsala mötes jag av fint väder, en hel del lulliga människor och en stor, mysig kram. Helgen spenderades tillsammans med Daniel. Har haft det hur bra som helst och längtar redan tillbaka.

Nu är det visst lunch. Måste gå, för folket tjatar på mig. Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback