Allmänt babbel.

Och regn, regn, regn, föll ner, ner, ner, i stora, stora floden. Idag har det regnat. Både igår morse och idag faktiskt. Men sen sprack det upp på eftermiddagen och det ser ut som att det kan bli likadant idag. Fast jag måste nog vara inne och planera mitt tal. Vill hålla det imorgon så att jag har en sak mindre som hänger över mig. Det är mycket nu. Jag blir stressad och vet inte i vilken ände jag ska börja. Tur att jag har någon ska kan lyssna på min hysteri och förklara för mig att det inte är hela världen. Skolan är inte livsviktig. Inte denna skolan jag går nu iaf. Skönt att tänka på när paniken smyger sig på.

Som så många gånger förr sitter jag i mitt klassrum och väntar på lunch. Pojkar spelar CS och skriker fula ord när de blir arga. Jag har sagt det tidigare, men det är helt obegripligt för mig hur det kan vara kul...

Efter lunch ska jag ta tag i ett stressmoment, nämligen att lära mig repliker till vår dramaföreställning. Ibland undrar jag varför jag bestämde mig för att vara med, men när jag väl kan allt och står där på scenen kommer jag att ha askul, jag vet det. Så det är bara att bita ihop och nöta in orden. Tur att vi har världens bästa dramalärare som är så grymt engagerad och pepper en till tusen.

Jag ser fram emot fredag. Det kommer bli hur mysigt som helst och jag är lyckligast i världen. På lördag blir det Gbg och middag med min familj. Ser fram emot det också faktiskt. Jag tror att de kommer att tycka om honom och hoppas att han kommer tycka om dem. Söndag måste bjuda på fint väder, för då blir det mys i Slottskogen. Jag har inte varit där och tittat på djuren sen morfar tog dit mig och Maria när vi var små. Det ska bli roligt.

Det här blev ju en liten uppdatering av mitt liv. Det är bara en månad kvar i skolan. Sen är det sommarlov, och en så länge är jag arbetslös. Det suger, men allting ordnar sig till slut. Jag får ju iaf 4000 tillbaka på skatten, det är alltid något. 
Take care och använd paraply om du vill undvika att bli blöt när du går ut. (Och röda gummistövlar med stjärnor på.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback