Funderingar en tisdagkväll

Visst är det trevligt att kunna göra precis vad som helst, precis när som helst? Sova hur länge som helst och vara uppe hur länge som helst. Det finns inga krav och inga måsten, ingenting som sätter gränser. Fast det här är inte riktigt sant. Jag har inte råd att göra precis vad jag vill. Jag har inte bara mig själv att ta hänsyn till nu när jag återigen bor under mina föräldrars tak. Men annars så är det bra.

Min största fråga just nu är vad jag ska plugga till hösten. Just nu tänker jag mest att det kommer ordna sig, det finns alltid plast på någon strökurs. Men om alla arbetslösa nyblivna studenter tänker likadant som jag kanske det inte finns någon plats för mig. Fast då får jag helt enkelt välja ett tråkigt ämne som ingen annan vill läsa. Eller också får jag ta ett jobb som jag egentligen verkligen inte vill ha, typ vikarie på dagis eller nåt. Jaja, det är iaf nästan tre månader kvar tills jag verkligen behöver oroa mig för det där. Nu kan jag mer fundera på om jag kanske ska gå och klippa mig imorgon, eller om jag ska åka till Habo på fredag och sånt där.

Det har redan varit lov i en och en halv vecka och vad har jag gjort egentligen? Tiden går så fort, och appropå det så är det två månader på lördag. Och det kan vi fira tillsammans den här gången för på torsdag kommer Daniel. Det innebär att jag bara måste hitta ett sätt att underhålla mig själv på imorgon, sen har jag någon annan som gör det så bra åt mig. Om det är dåligt väder ska jag vara inne och rensa min garderob och om solen lyser ska jag ligga ute på gräset och läsa en bok. Jag hoppas att solen lyser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback