Mittinatten

Visst är det mitt i natten nu när klockan är tolv? Jag ska gå och lägga mig så fort jag har samlat kraft till att borsta tänderna och byta om. Det är konstigt det där när man är för trött för att orka gå och lägga sig. Oftast händer det när man ligger i soffan hemma och tittar på film, men även nu tydligen.

Igår var en kanonkväll ute på Gretas. Vi åkte tåget in för att dansa hela natten och sen tog vi sista tåget, 03.17, hem. Då somnade vi alla fyra. Tur att Alingsås är ändhållplats. Dagen idag har bestått av shopping. Köpte två klänningar på rea. :) Inte för att jag behövde dem, för jag har säkert tjugo stycken redan, utan bara för att det var roligt och billigt. Sen var det hemafton, och det är ju alltid trevligt. Jag var med i gruppen som hade hand om det, och vi lagade tacos. Mums.

Egentligen borde jag utnyttja att jag har en blogg. Jag borde skriva om allt sånt som min lärare alltid pratar om att tidningarna struntar i att ta upp. Som att GPs ägare sparkade en av sina anställda för att han skrev en artikel som var för palestina. Familjen Hjörne är ju judar, så det går inte för sig. Därför är våra svenska medier för Israel, trots att det antaligen är de som är mest skyldiga (okej jag får kanske inte uttala mig, för jag är inte tillräcklig insatt, men det är så jag har uppfattat det.) Iaf, sånt här borde jag låta världen få veta, för fatta vilken möjlighet och vilken makt! Men skriver jag om sånt här? Och skriver de bloggare som har flest läsare om sånt som medierna inte gör? Nej. Därför hoppas jag att min lärare lyssnar på mig och faktiskt tar och startar en blogg. Den ska jag i så fall läsa slaviskt och se till att alla andra också gör, så att den blir lika stor som blondinbellas.

Nej, det är nog bäst att jag håller mig till att skriva om mitt liv och andra helt oviktiga saker, det är vad jag kan bäst. Men jag kan säga att jag tycker Peter Hjörne är dum (fast annars är GP en rätt bra tidning).  

Nu har jag samlat kraften till att sova. God natt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker faktiskt att du skriver om något väldigt viktigt: du skriver om livet! Och jag älskar läsa din blogg så som den är. Jag tycker att du kan uttrycka sånna små grejer så väldigt bra... det är jo också en gåva!

Puss och kram, Mareike

2009-01-25 @ 11:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback