Bortkastad sovmorgon

Jag gick som vanligt upp vid halv åtta för att äta frukost. Intet ont anande åt jag och hann till och med gå på morgonbönen idag (händer inte så ofta...). När jag sedan kommer till klassrummet alldeles lagom i tid står det på tavlan: GunBritt kommer ej idag tosdag 8/1. Detta innebär då att jag egentligen kunde legat och sovit i min varma säng nu. Men duktig som jag är tänkte jag ta till vara på tiden och göra färdigt min intervjuartikel. Om jag hade kunna det dumma programet InDesign så hade den säkert varit klar vid det här laget. Men det kan jag inte, och dessutom förstod jag inte heller hur man sätter på skrivaren i vårt klassrum. Så jag gav upp. Det är ändå bara 40 minuter kvar till fikat och efter det början min skoldag på riktigt.

Det snöar ute och är mycket kallt överallt. Tur att jag har min långa, långa halsduk på mig. (Den är faktiskt nästan dubbelt så lång som jag..!) Igår var jag ute på två promenader. Under den ena genade vi över isen två gånger. Det finns fina filmbevis på detta som jag funderar på att slänga upp på facebook senare kanske. Iaf gick vi över hela sjön. Det är ganska coolt tycker jag.

Idag känner jag mig enormt känslosam. Om jag såg en sorglig film skulle jag lätt gråta en flod. Vet inte vad detta kan bero på, men det är väl helt enkelt så ibland. Det går upp och det går ner. Igår var jag så glad för att det var sol. Idag är det inte sol och jag är inte speciellt glad. Men lugn, jag jobbar på det. Innan dag är slut ska jag allt ha lyckats bli glad igen. Så det så.


Kommentarer
Postat av: Louise

Ja idag är en grå dag. Vet inte varför. Så kan det vara ibland ja... fast min sån dag började redan igårkväll. Men jaja hoppas din dag blir fin ändå =)

Postat av: emmy

indesign är ett fantastiskt program. i love it!

2009-01-12 @ 16:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback