Sovmorgon

Idag har jag sovmorgon, men det är lite svårt att sova länge här i detta rummer. Beror nog både på ljuset som kommer in, men också på bilarna som låter när de kör på vägen utanför. Men det gör inte så mycket, det är gött att kunna gå upp när man vaknar av sig själv och inte av klockan. =)

Nu har vi äntligen fått internet på vårt rum, så nu ska jag väl försöka hålla min blogg lite mer uppdaterad. Känns som en bra grej, speciellt som jag kom på igår att nästan inga av mina närmsta vänner bor i Gbg just nu. Nadia bor i Skåne, Louise snart i Lyon, Rut i Wales och Linda i USA. Sen bor ju Alexandra i Skåne, men det har hon ju alltid gjort. Hehe. Så blogg kan vara ett bra sätt för dem att få veta vad jag gör. Är ju svårt med tel här när det inte finns täckning. Haha.

Så vad har hänt på senaste tiden undrar ni säkert. I helgen var jag hemma i Gbg bara lite kort för att umgås med Louise innan hon åker. Kommer sakna att ha en nära till hands. Hon är bra hon. Men msn får det bli vännen. Iaf så åkte jag tillbaka till skolan på lördag eftermiddag och hängde här. Det var mycket skoj, vi sjöng Sing Star halva natten i lördags. Sen somnade jag typ i soffan, men det var kul ändå. Sen i söndags tog jag mig en riktig sovmorgon, enda till tolv. Det var en soft dag när jag knappt gjorde något vettigt. Jo, jag lagade mat till mig och Filip, en kille som bor i mitt hus. Go helg var det, och jag ska försöka vara kvar här lite oftare. Har inte så mycket som drar mig till Gbg när det inte är någon där. 

Men i eftermiddag åker jag hem, för det är hemresehelg nu. Ledig imorgon och på måndag. =) Ikväll blir det UG och så kommer Katta till Gbg! Hurra! Ska bli så himla kul att träffa henne. Hon har ju också befunnit sig i USA ett bra tag nu, och det verkar som om hon kommer åka dit och stanna för gott sen... Tråkigt, men det ger mig en anledning till att åka till det stora landet i väst, som jag annars inte känner någon längtan till. 

Nej nu är det dags för frukost. Det är det bästa med denna skolan, när man har sovmorgon kan man äta frukost vid kaffet som vi har inplanerat på schemat. Yes. Take care folks.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback