Kulturell kväll

Ikväll har jag varit på Operan med min mamma och tittat på musikalen Mary Poppins. Den var verkligen jättebra och jag tycker att det är så roligt att göra såna saker. Jag kan vara lite kulturnörd om jag vill.

Imorse gick jag och min kära syster upp i ottan för att ta min innan gryningen bild. Halv sju stod min klocka på, för solen skulle ju gå upp 7.14. Jag fick min bild och jag är nöjd. Oerhört glad att detta projektet snart är över, även om jag kanske överreagerar och tar lite väl seriöst på saker ibland. Men det är sån jag är, och jag får faktiskt lov att vara den jag är.

Resten av dagen var mindre produktiv, och jag har inte fått gjort mer än att beställt tid hos frisören och kommit på vad jag måste hinna med innan detta lovet är slut. Det blev en lista. Jag tycker om listor, annars glömmer jag så lätt bort viktiga saker, och livet känns ofta lite mer greppbart med en lista. Ganska knäppt, men, som sagt, sån är jag. (Kan man ha så många kommatecken i en mening? Det kändes som att alla behövdes, men jag är inte helt säker...?)

Imorgon blir det ett besök hos tandläkaren. Gäller att jag njuter av det, för det blir mitt sista gratisbesök i livet. Nästa gång det är dags kommer jag behöva lägga ut en massa pengar på skiten. Så är det, men jag ska se till att inte få några hål så behöver det väl inte kosta så mycket.

Oj vad mycket intressanta saker jag har skrivit här idag. De små smurfarna hoppar för fullt. Nej, nu är det snart dags att sova så nu räcker det med sånt här trams för denna gång. So long.

Kommentarer
Postat av: Louise

Haha söt du är!! Jaa mina intressesmurfar suger in varje ord... appro på komma så får man bara kommatera på svenska vid typ ny sats, eller vad det nu heter. Däremot på franskan så får man kommatera när det låter bra, vilket passar mig ganska bra. Jag kommaterar alltid för mycket. "Gubben" med linn på bilden är vår lärare i Chansons Francaises =) haha och han kan lite svenska. Som tur är läser han inte min blogg ;) kram på dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback