Tid

I helgen har inte tiden räckt till för mig. Jag har nog haft max en halvtimme då jag varit hemma och varit helt ledig, dvs varken ätit eller sovit. Mest har jag åkte runt till olika folk och ställen. Nu tänker jag ta en sammanfattning dag för dag, även om det kan verka tråkigt.

Lördag: Åkte tåget hem till Gbg. Försökte grilla med familjen, men det slutade med att vi fick steka laxen. Vi åt iaf middag tillsammans alla fyra, utomhus, och det var mycket trevligt. Jag fick äta ganska snabbt och åkte sen bussen in till stan. Där träffade jag 7 volontärvänner + Fridas Viktor och vi myste i Slottskogen hela kvällen. Senare gick vi till Sticky. Det var kul för där hade jag aldrig varit. De flesta gick hem rätt tidigt, men jag, Mareike och Christiane partade hela natten! (Eller iaf till kl 3) Jag hade verkligen jätteroligt! Kommer sakna de tjejerna så mycket! (Och självklart alla andra volontärerna, men det är nog ingen som har missat.) Dagen var iaf väldigt lyckad (även om jag inte kunde sova så bra på natten eftersom vi kom hem när det var ljust och fåglarna kvittrade.)

Söndag: Gick upp hyfsat tidigt (iaf med tanke på gårdagen) för att åka till stan med Louise. Vi hade tänkt inhandla en studentpresent till Rut, men den dumma rättvisa affären var stängd så det blev inget med det. Men det var iaf väldigt kul att få umgås med Louise igen! Ser fram emot en rolig sommar med dig vännen! När jag kom hem var det nästan dags att åka in till stan igen. Vi skulle nämligen gå på musikalen Singin in the Rain i Scandinavium med hela famlijen. Det var verkligen hur bra som helst! Jag som älskar musikal var helt lycklig. Det var lätt värt de dyra pengarna (fast det kan jag ju säga eftersom mamma och pappa betalde ;)) Iaf, se den! När vi kom hem stannade jag inte där länge, för jag skulle in till stan ännu en gång. Tittade nämligen på Tyskland-Polen - matchen på Kontiki tillsammans med Mareike och Christiane. Roligt att vara tillsammans med tyskar när de vann. =) Kom ändå hem ganska tidigt denna dagen, typ halv 12. Jag är stolt. :P

Måndag: Idag var det en Malin&Alexandra-dag! Vi åkte till stan och köpte likadana Flip-flop, gick till Haga och satt i solen och myste med världens godaste Lejonet&Björnen-glass. Alexandra är ju tjejen som har blivit en av mina bästa vänner under detta året så därför hade vi denna dagen tillsammans, för nästa gång jag kommer hem till Gbg bor hon inte där. =( Sorgligt, men vi kommer ju så klart att ses igen! Senare på kvällen åkte jag hem till Elisabeth, min gamla klassföreståndare. Där hade vi klassåterträff med MU3 ett år efter studenten. Var ganska trevligt. Sen åkte jag hem till Alexandra igen och spelade kort med henne och Mia. Mysigt att få träffa dem en sista gång och prata om allt möjligt. Kommer sakna det. 

Tisdag: Den här dagen var rätt så hysterisk. Åkte fram och tillbaka överallt, hela dagen. Först in till stan med Louise för att köpa studentpresent till Eva-Linn plus prylar att hänga på tjejerna. Sen fort hem där jag fick äta lunch på fem minuter, innan jag åkte tillbaka in till stan. (Kanske varit smartare att äta på stan, men det tänkte jag inte på då) Fick iaf vara med inne i Domkyrkan på studenten för att sjunga Hallelujah-kören tillsammans med musikprogrammet och en del andra gamla elever. Var roligt att få se när de fick sina betyg och allt. Blev väldigt nostalgisk och lycklig när jag tänkte på min egen student förra året. Var lite avundsjuk med att jag inte fick vara med och göra allt en gång till. :P Hehe. Sen tittade vi på utspringet och hängde saker på våra tre vänner. När de åkt iväg med sitt flak åkte vi hem igen. Där hämtade jag min resväska och så bar det av igen. Först hem till Eva-Linn för att säga grattis och ge present, se vidare hem till Rut. Jag hann nog bara vara där en timme, men lite mat och tårta fick jag iaf. Och så fick jag ju vara med och fira Rut, som ju var det viktigaste och anledningen till att jag åkte hem denna helgen. Till slut åkte jag till centralen och tog sista tåget till Habo, som går 20.02. Önskar att jag kunde stannat längre, men jag är glad för det lilla jag fick vara med. Rut du vet väl att jag älskar dig? Just det, när jag kom hem tittade jag på andra halvlek av Svergie-matchen. Fick se båda målen, vi vann! 

Idag har jag varit trött, vilken kanske inte är så konstigt efter allt detta jag gjort. Hade velat ha mer tid att hinna med allt som jag inte hann, men snart flyttar jag ju hem. Hade min sista riktiga arbetsdag idag. Vi åt tårta på personalfikat och jag fick en tavla med Habo-kyrka på. Sen passade jag Albin, Mathias son, i kanske en och en halvtimme. Han är så söt och vet precis vem jag är trots att han bara är 2 år. När jag kom hem somnade jag och blev väckt av mina 4 Habo-kompisar Sofia, Susanna, Hanna och Becca. De hade med sig en present till mig. Det var en tavla med en väldigt rolig bild, som jag nog inte kan förklara. Jag lägger upp en bild på den på min bd snart. Blev väldigt glad iaf! 

Nej nu ska jag sluta skriva så att folk inte somnar när de läser. Ska äta middag och titta lite på fotbollen. Bye

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback