Glad blåsdag

Idag har det blåst så mycket här att jag inte vågade gå ut. Alltså har jag suttit i min lägenhet hela dagen lång. Och inte har jag städa heller. Jag har inte gjort något vettigt alls. Vaknade sent och sen satte jag mig direkt vid datorn, som jag alltid gör. Vi är verkligen en förstörd generation och det bli bara värre och värre hela tiden. Femåringar som springer omkring med mobiler, vart är världen på väg? Att det ska vara så viktigt för oss att alltid vara kontaktbara. Nu vill jag inte påstå att detta inte är viktigt för mig, tvärtom. Min mobil och min dator är mina bästa vänner här i Habo och jag hade inte överlevt utan dem. Något av det bästa jag gjort var att investera i mitt mobilabonnemang som låter mig skicka gratis sms till alla. Som sagt, en förstörd generation.

Jag glömmer alltid vad det är för smarta saker jag vill skriva i min blogg. Ofta sitter jag och tänker och kommer på bra saker att skriva här, men när jag väl tar mig tid till det glömmer jag alltid bort vad det var... Och jag tänkter faktiskt många smarta saker. ;)

Tittade på Döda poeters sällskap på TV förut idag. Bra film, verkligen. Man blir så ledsen när man ser en människa som verkligen har en stor dröm i livet, något som han brinner för, och så får han ingen chans att fullfölja drömmen. Det är så sorgligt. Tänk om jag, som har alla möjligheter i världen, kunde ha en sån dröm. Livet är verkligen orättvist.

Värst vad kallt det blev nu då. Det blåser in någonstans ifrån. Burr. Iband blir jag verkligen trött på att detta inte är en riktig lägenhet. Som tex när jag ska tvätt, men också när jag hittar massa äckliga gråsuggor på mitt golv lite titt som tätt. Det är verkligen jätteäckligt med insekter och djur. Blää. Ibland har jag spindlar och annat här också. Då saknar jag att kunna ropa på pappa så att han kan döda dem. Nu måste jag tyvärr göra det själv. Fy.

Igår spelade jag Risk för första gången i mitt liv. Det var väl inte det roligaste spel jag spelat, men helt okej. Det gick bra för mig väldigt länge, men tillslut så dog alla mina trupper och Simon vann eftersom hans uppdrag hade varit att utrota mig (!) Jaja, nu vet jag iaf hur man spelar och jag hade en rolig kväll. 

Nej nu har jag inget mer spännande att skriva. Jag återkommer troligtvis imorgon, om jag känner mig själv rätt. Ta det försiktigt ute så att ni inte blåser bort!  


Kommentarer
Postat av: Simon tysk

Jag skriver ingenting nu om internet och mobil, ensom jag vill skriver nånting om detta i min egen blog snart, men jag tycker att Risk är en jätte bra spel ;) Vi byggde en egen Risk med 140 länder i min ungdomsgrupp i tyskland. Det var jätte kul och roligt att byggar den och spelar på den :-)
har det bra
simon


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback