En torsdag

Jag förstår inte riktigt hur det där gick till... Det hände så snabbt att jag inte hann reagera. Nu sitter jag här med den där välbekanta känslan och det är rätt trevligt... Men nej! Det går inte, så det blir inge med det. Punkt.

Idag har jag pratat skapelsen med mina konfirmander. Fick en grupp på bara fyra stycken. Det var intressant och de hade en del smarta frågor. Jag vet inte om jag kanske är rätt person att svara på dem, men jag hoppas att de tyckte att det jag sa lätt vettigt. Jag vill ju så gärna få dem att tro. Det är verkligen svårt att vara konfaledare, för det man säger kan ju faktiskt göra skilland. Jaja, dagens tanke om konfirmation.

Fick lyssna till en liten gubbe som pratade om rymden imorse på Öppet hus. Jag tyckte lite synd om honom för han brinner verkligen för ämnet och kunde hur mycket som helst, men han pratade så länge att jag tror att väldigt många slutade lyssna. Några började till och med prata med varandra. Det som är dumt är att gamla inte kan viska, för då hör de ju inte! De kanske till och med tror att de pratar tyst, fast de verkligen inte gör det. Jag menar, jag hade lätt kunnat sittade där och prata med någon i min ålder utan att den lilla gubben märkte det, men nu måste han nästan ha hört det och jag tyckte synd om honom. Fast jag måste erkänna att det var rätt trist... Stackarn!

Till helgen får jag besök och det ska bli jättekul! Tills dess måste jag verkligen städa för det ser för illa ut här alltså. Egentligen vill jag inte bo så här, men jag är samtidigt så lat och har ont i huvudet mycket av tiden jag är hemma... Jag skulle behöva en städhjälp. :P Jaja, det ordnar sig, jag kommer ju ta tag i det förr eller senare, antagligen typ imorgon natt. So long my friends.

Kommentarer
Postat av: maja

HAHAHA nej gamla vet inte vad viska betyder. eller så är dom så döva att dom inte fattar att dom pratar högt.

Postat av: Louise

Jag tror vi måste prata ;)

2008-04-18 @ 17:24:03
URL: http://www.metrobloggen.se/iakttagelse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback