Blogg igen

(Inlägg skrivet och vad jag trodde publicerat (ja, uppenbarligen inte då men) i fredags. Lägger upp det ändå för jag la faktiskt ner tid på att skriva det...)

Oj oj, jag skriver blogg två dagar i rad. Det var längesen det hände nu... Fast idag är det ju bara för att jag inte har något annat att göra. Sitter på jobbet och är uttråkade. Fattar inte varför jag måste vara här på fredag förmiddag... Men om jag inte var det skulle jag säkert behöva jobba måndagar och det vill jag inte. Räknade just att jag har sex fredagar kvar tills jag slutar. Kanske borde ta upp det med min handledare... Får se hur det blir det med.

Solen lyser och det är härligt. Det hade ju kunnat vara lite varmare, men förhoppningsvis är våren här för att stanna iaf. Om det kommer mer snö nu så kommer jag gråta, på riktigt. En som jobbar här har nyss kommit hem från en solsemester och är sjukt brun. Jag är avundsjuk. Jag måste få komma iväg utomlands i sommar. Jag klarar inte att vara en hel lång grå höst/vinter i Sverige annars. Vår sommar här duger ju tyvärr inte... Min enda planerade resa hittills är Taizé. Det ska iofs bli jätteskoj, men inget sola och bada där direkt. Nej jag måste ta tag i planerandet så fort jag vet hur min sommar ser ut. Jag hoppas fortfarande att jag kan få jobb någonstans....

Dagen idag är rätt planerad. Så fort jag känner att jag har suttit här tillräckligt länge ska jag gå och hämta ut mitt nya ID-kort på banken. Jag vet att bilden är jätteful, så det blir la så där trevligt... Sen tar jag en sväng förbi ICA när jag ändå är i centrum. (Haha Habo är så mobbat.) När jag kommer hem blir det städa som gäller. Måste diska massa diska också... Fattar inte varför jag alltid samlar disken på hög. Ikväll på ungdomsgruppen är det lovsångsmässa och film. Det känns som jag ser på film jämt på jobbet, i onsdags var det två st. Jaja, det blir nog trevligt ändå.

Nej nu kan jag faktiskt gå strax utan att ha dåligt samvete. Tidig lunch kallas det så här dags. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback