Pingisbordsbygge och matlagning

Idag vaknade jag 7.30 när väckarklockan ringde. Jag gick upp och klädde på mig, åt frukost och borstade tänderna. 8.40 följde Monica mig till S:t Johannes och kl 9.00 var jag där på min första morgonbön. Efter morgonbönen var slut blev jag välkomnade och vi gjorde det man alltid gör i svenska kyrkor. Vi fikade. (Nu skulle jag kunna lägga in en lång utläggning om hur bra ordet "fika" är, det finns ju inte på något annat språk och så där, men det tänker jag inte göra för dagens inlägg handlar om, just det, denna dagen.)  

Efter fikat fick jag hjälpa till att motera ihop kyrkan nya pingisbord. Det var väldigt spännande. Vi kom ungefär halvvägs och sen, runt 12.00, var det dags för lunh. Jag och min handledare som heter Eva gick till Habo restaurant och åt. Det blev fläskkarré med potatis. (Inser i skrivande stund att jag har ätit samma mat två gånger idag, men mer om det senare). När vi hade ätit upp så tog vi oss en sväng förbi Habos skoaffär. Den var liten. Sen gick vi tillbaka till kyrkan och bestämde mitt schema. Så här ser det ut:

Måndag: 9.00 morgonbön 
                13.30 - 15.00 handledartid (där emellan fri tid för planering mm.)
Tisdag: 13.30 planering inför eftermiddagen
               15.30 - 19.00 S:t Johannesklubben, öppen barnverksamhet
               19.00 - 20.30 ungdomskör
Onsdag: 9.00 morgonbön
                runt 10.00 personalmöte hela förmiddagen
                13.10 - 13.50 barnkör
                19.00 ungdomsgrupp
Torsdag: 9.00 - 11.30 öppet hus för daglediga (= gamla)
                 15.30 - 17.30 konfirmander
Fredag: förmiddagen fri tid
               19.00 - ? ungdomsgrupp

Så där ja. Där har vi mitt preliminära schema som jag det kommer se ut i alla fall den här veckan. Får se hur det blir sen när jag har testat de olika grupperna.  Men var var jag nu? Jo jag skulle berätta vad jag gjorde efter schemaläggningen. Vi fortsatte att bygga ihop pingisbordet. Det gick faktiskt väldigt bra med tanke på hur svårt och komplicerat det var. Vi gjorde några missar men inget vi inte kunde rätta till senare. Det har jag lärt mig idag är att det vi gör kan få väldigt konsekvenser. (Vi pratade om vad jag skulle säga om någon frågade mig vad jag hade lärt mig första dagen). 

Efter vi kändes oss färdiga för dagen, bordet blev inte helt klart men det får bli imorgon, så fick jag gå hem. Var hemma runt 16.00. Städade lite på mitt lilla rum, nu står det inte riktigt lika många påsar i vägen. Satte mig sedan framför min älskade dator och min nyvunna kärlek Skype. Det är ju helt fantastiskt att man kan prata med varandra helt gratis över datorn. Det blir väldigt kravlösa samtala när man vet att ingen betalar någonting. Vi behöver inte ens oroa oss för stråling. Ikväll har jag mest suttit och varit tyst tillsammans med folk i min skypetelefon. 

I alla fall tillbaka till min beskrivning av min dag. Kl 19.00 gick jag ut i köket för att laga mat. Det är alltid lika spännande eftersom jag inte direkt är en mästerkock. Jag lagade potatis med fläskfilé, alltså en upprepning av lunchen, men det kan inte hjälpas. Det blev faktiskt väldigt gott och jag åt det med sallad, gurka, fetaost och vitlökssmör till. Kom på mitt under måltiden att jag glömt rödlöken och jag saknade även gele, men man kan inte få allt här i livet. 

20.00 var jag tillbaka vid datorn igen efter att ha ätit och diskat. Sedan dess har jag suttit här och även slökollat lite på TV. Just nu ett program om att förlora oskulden. Vissa människor kan verkligen göra vad som helst i TV, helt sjukt ju! Jaja. 

Så där ja. Nu har alla som vill och inte vill fått en extremt detaljerad uppdatering av min dag och mitt liv här i Habo. Imorgon ska jag sova länge eftersom jag börjar halv 2. Måste dock hinna med att laga lunch innan dess, men det löser sig. Nu ska jag sluta tråka ut alla stackars människor som har plågat sig igenom hela detta mastodontinlägg om ingenting. Sov gott kära vänner.   

Kommentarer
Postat av: Louise

hihi det är kul att sitta och lyssna på dig när du skrattar åt tv-program.. fast lite störande med.. hahah men det ska vi göra om.. gött schema du verkar ha!

Postat av: maja

haha min jobbarkompis pratade om detdär programmet häromdagen. helt sjukt verkade det

2007-09-20 @ 17:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback